OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ledaren som brinner för att motivera människor att nå sina mål och skapa ett sammansvetsat och starkt team? Tycker du förändringsledning är spännande samtidigt som du uppskattar ett stabilt och stort bolag men med en familjär stämning och kultur? Bra! Då vill vi gärna att du läser vidare.
På Karlskoga kontoret är vi ca 25 personer och kontoret ligger centralt beläget i helt nyrenoverade lokaler. I rollen som Team Manager (TM) ansvarar du för ett team om åtta redovisningskonsulter. Det är en självständig roll men med ett nära och starkt samarbete med såväl din chef och andra TM kollegor. En kul och utvecklande roll för dig som vill arbeta varierat, med både resultat och människa i fokus. Hos oss börjar allt med en bra ledare.
Främsta arbetsuppgifter
- Motivera och leda medarbetarna samt driva arbetet i teamet framåt
- Coacha medarbetarna i bra kundvård för Accountors kunder
- Budget, mål och uppföljning
- Personalansvar för åtta fantastiska redovisningskonsulter
Vi ger dig förutsättningar att lyckas i både leverans och ledarskap!
För att lyckas i din roll har du självklart ett nära samarbete med din chef (Business Area Manager, BAM), förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner som underlättar och borgar för kvalité och god leverans. En annan viktig del i din framgång tror vi är samarbete och vi har därför återkommande sammankomster för alla Accountors ledare. Tillfällen då du bygger betydelsefulla relationer internt så väl som utbyter erfarenheter, reflekterar och lär dig av andra. Därutöver utbildar vi dig självklart kontinuerligt i ledarskap som ger dig förutsättningarna att lyckas som ledare.
Vi tror att du har följande profil:
För att trivas i den här rollen har du minst 3-5 års erfarenhet som ledare. Du behöver inte ha en redovisningsbakgrund, däremot är det ett krav att du tidigare haft personal- och budgetansvar. Du får gärna ha jobbat i ett större företag och ha haft nära kontakt med kunder där service ha varit viktigt. Som ledare är du lyhörd och positiv, med en förmåga att visualisera mål och få människor med dig. Du har en förmåga att snabbt byta fokus och räds inte förändringar. Du har ett starkt kundfokus och servicetänk som smittar av sig på din omgivning. Slutligen känner du stort ansvar för ditt arbete och är noga med att löpande följa upp. Därutöver tror vi att du värderar en arbetsplats där inkludering, mångfald och vänlighet är en självklarhet och där vi stöttar varandra i utmaningar och lyfter varandra i framgång.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Welcome to Accountor - We make a+ team
Ansökan
Låter det här intressant? Så kul! Välkommen med din ansökan redan idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sanna Låås, sanna.laas@accountor.se
Mer nyfiken på hur det är att jobba hos oss?
Ta gärna del av hur våra medarbetare beskriver oss som arbetsgivare (www.accountor.com/sv/sweden/karriarberattelse) eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram.
Caring is sharing - Dela gärna annonsen om du känner personer som skulle kunna vara nyfikna på oss. Tack!
annons
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristin Annerstedt
Katarina Brygiewicz