Chef och Ledare – Bli Team Manager för ett av våra fantastiska a+team!

Chef och Ledare – Bli Team Manager för ett av våra fantastiska a+team!

Arbetsbeskrivning

Är du ledaren som brinner för att motivera människor att nå sina mål och skapa ett sammansvetsat och starkt team? Tycker du förändringsledning är spännande samtidigt som du uppskattar ett stabilt och stort bolag men med en familjär stämning och kultur? Bra! Då vill vi gärna att du läser vidare.


En spännande och utvecklande möjlighet för dig som vill jobba både med det coachande ledarskapet som att ansvara för god lönsamhet. I rollen som Team Manager (TM) ansvarar du för en grupp om ca 10 redovisningskonsulter. På Accountor befinner man sig mitt i en spännande tillväxtfas, där du blir en mycket viktig frontspelare. Ditt uppdrag blir att motivera och coacha medarbetarna att uppnå teamets gemensamma mål. Det är en självständig roll men med ett nära och starkt samarbete med såväl din chef som övriga TM kollegor runt om i Sverige. En kul och utvecklande roll för dig som vill arbeta varierat, med både resultat och människa i fokus. Hos oss börjar allt med en bra ledare.

Främsta arbetsuppgifter:
Motivera och leda medarbetarna samt driva arbetet i teamet framåt.
Coacha medarbetarna i bra kundvård för Accountors kunder.
Driva lönsamhet.
Planera beläggning.
Personalansvar för ca 10 fantastiska redovisningskonsulter.



Vi ger dig förutsättningar att lyckas i både leverans och ledarskap! För att lyckas i din roll har du självklart ett nära samarbete med din chef, förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner som underlättar och borgar för kvalité och god leverans. En annan viktig del i din framgång tror vi är samarbete och vi har därför återkommande sammankomster för alla Accountors ledare. Tillfällen då du bygger betydelsefulla relationer internt så väl som utbyter erfarenheter, reflekterar och lär dig av andra. Därutöver utbildar vi dig självklart kontinuerligt i ledarskap som ger dig förutsättningarna att lyckas som ledare.

Din utveckling och välmående är viktigt. Därför erbjuder vi:
Ledarutbildning.
Löpande kompetensutveckling i din roll som ledare.
Löpande samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.



Vi tror att du har följande profil:
För att trivas i den här rollen har du minst 2-3 års erfarenhet som ledare. Bakgrund inom redovisning är en klar fördel och det är ett krav att du tidigare haft personalansvar. Du ska ha erfarenhet av att jobba med många olika kunder, gärna från outsourcingverksamhet. Vi har inga specifika krav på utbildning och i slutändan väger erfarenhet tyngst.
Som ledare är du lyhörd och positiv, med en förmåga att visualisera mål och få människor med dig. Du har en förmåga att snabbt byta fokus och räds inte förändringar. Du har ett starkt kundfokus och servicetänk som smittar av sig på din omgivning. Slutligen känner du stort ansvar för lönsamheten i ditt team och är noga med att löpnade följa upp. Därutöver tror vi att du värderar en arbetsplats där inkludering, mångfald och vänlighet är en självklarhet och där vi stöttar varandra i utmaningar och lyfter varandra i framgång.

Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta Jessica Petersson, Talent Acquisition Specialist, jessica.petersson@accountor.se

Mer nyfiken på hur det är att jobba hos oss?
Du kan läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår webbsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Postadress

Sankt Eriksgatan 113 2TR
Stockholm, 11343

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024