Chef Operations Software

Chef Operations Software

Arbetsbeskrivning

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker vi dig som vill axla rollen som Chef för Operations vilket är en del av Software Center på Atea.
Atea Software, Cloud & Technical Services, SWCTS, som hanterar Ateas försäljning av mjukvara, mjukvara som tjänst och serviceavtal består av en härlig mix av individer med olika kompetenser och ansvarsområden. Gemensamt för oss alla är att vi verkligen brinner för det vi gör, älskar att få ta ansvar och arbeta tillsammans som ett lag – och vi gör det bra! Vi söker nu fler lagkamrater som kan komplettera oss i vår framtida utveckling.
Din roll i laget
Inom Software Center finns Operations; en administrativ enhet vilken är en sammanhållande servicefunktion mellan våra kunder, säljare och leverantörer. Vårt mål är att dagligen säkerställa vår kvalitet och få hela den administrativa säljprocessen att flyta snabbare och enklare. Vi söker nu dig som, med värme och driv, vill leda denna gruppering och bidra till att göra affärsområdet SWCTS ännu bättre. 
I din roll som Chef Operations Software kommer du att bära personalansvaret för tolv medarbetare (i Växjö och Kista) där elva arbetar som specialistadministratörer och en som processägare. Gruppens ansvarsområden är dessa:
Hantering av inkommande ärenden till Atea Software
Avtalsadministration kring Microsoft-affären
Orderläggning
Order- och inköpsfrågor
Leverans- och fakturafrågor
Hantering av avvikande leverantörsfakturor
Order- och fakturaflöden från Atea Cloud Portal
Gruppen är transaktionsintensiv och stor vikt lägg vid lastbalansering och arbete kring kvalitet och effektivisering.
Du verkar för att gruppen tillgodoser såväl våra kunders som interna behov. Du har universitetsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift.
För att lyckas i rollen behöver du kunna skapa dig en djup förståelse för både interna och externa order- och faktureringsflöden då din vardag kommer att kretsa kring såväl transaktionsnära frågor som övergripande och strategiska diskussioner gällande befintliga eller framtida leverantörer och integrationer.
Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor, kunder och partners.
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som Chef Operations Software är:
Via grupperingen säkerställa kvalitet i vår transaktion
Kompetensutveckling och aktiv coaching av medarbetare
Personaladministration
Säkerställa att gruppen har processer att följa och att dessa efterlevs
Utveckling, upphandling och uppföljning av internt upphandlade administrativa tjänster
Kontinuerligt kvalitets- och effektiviseringsarbete
Strategiskt ledarskap tillsammans med övriga chefer inom Software Customer Care
Som person känner du troligtvis igen dig på:
Du som person har goda ledaregenskaper, är social och affärsmässig med företagsekonomisk förståelse. En förmåga att organisera sin vardag och prioritera bland många angelägna uppgifter är särskilt viktigt i rollen som Chef Operations Software. Ditt arbetssätt präglas av högt engagemang och noggrannhetoch du har förmågan att entusiasmera och engagera din omgivning. Du trivs med att stötta medarbetaren i den enskilda transaktionen men har samtidigt förmågan att se helheten, vara analytiskoch blicka framåt för att du och gruppen skall vara förberedda i vår konstant föränderliga värld. Du känner att Ateas värderingar är en utmärkt plattform för att driva din egen och dina medarbetares utveckling på bästa sätt. Du har en positiv inställning till förändring och du vill att gruppen skall fortsätta att utvecklas med ökat ansvar. Du är bra på att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För att lyckas som Chef Operations Software behöver du:
Erfarenhet av ledarskap
Utbildning/erfarenheter inom företagsekonomi
Stor kunskap inom MS Excel
Lösningsorienterad och initiativtagande
Lika bekväm att konversera på engelska som på svenska 
Meriterande egenskaper inkluderar:  
Kunskap kring licenser och licenshantering
Tidigare erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra
Vårt erbjudande till dig 
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster. Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Välkommen med din ansökan!

Har du frågor om tjänsten eller hur det är att arbeta på Atea är du välkommen att kontakta Ulrika Nordenberg, chef software center, ulrika.nordenberg@atea.sealternativt 070-580 56 90. Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Som en del i Ateas rekryteringsprocess ingår bakgrundskontroll och tester av slutkandidat.
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Ingelström
046-163424
Martin Karlsson

Andreas Esteves
046-163418
Joel Svensson
046-163465
Hnerik Jarelv
036-34 82 90
Malin Carlsson

Robert Malmgren
08 -752 14 98
Peter Cadier
031-744 5183
Gabriella Norberg
060-14 94 83
Fredrik Vikström
+46 910 289809

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Bataljonsgatan 12
None

Postadress

Box 18
Malmö, 21119

Liknande jobb


22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024

Customer Care Manager To Samsung!

Customer Care Manager To Samsung!

22 november 2024

20 november 2024