OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FÖRETAGSPRESENTATION Atlet AB är ett truckföretag med bred internationell verksamhet.Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför elektriska truckar för inomhushantering.Atlets produkter marknadsförs via våra 8 dotterbolag och via ett nät av återförsäljare över hela världen. Vi ligger i frontlinjen när det gäller produktutveckling och våra truckar kännetecknas av modern design, förstklassig ergonomi och senaste teknologi.Vår bransch - logistik - befinner sig i en dynamisk och utmanande utveckling.Omsättningen är 1700 MSEK och vi är ca 1000 anställda i koncernen. Tjänsten medför både ett ansvar över orderkontoret samt att utföra orderadministration.Fokus är att skapa en effektiv orderprocess som kan klara av Atlets behov idag och imorgon.Detta innebär nära samarbete med inköp, logistik, produktion, produktutveckling och marknad eftersom arbetet ofta bedrivs i tvärfunktionella projektteam.Som orderadministratör ansvarar du även för en del av Atlets kunder avseende orderläggningsprocessen.Ansvaret innebär att aktivt bistå och ge rätt information så att rätt truck med rätt specifikation beställs, produceras och levereras i tid. Då vi är ett kundorienterat företag ställer vi höga krav på ansvars-, service- och kvalitetsmedvetande.Du som söker tjänsten är utåtriktad, kundorienterad, har lätt för att fatta beslut och är resultatinriktad.Du tycker om att leda och utveckla och trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Utöver detta ser vi gärna att du har: . erfarenhet av orderadministration och administrationssystem, .eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi eller liknande, . goda kunskaper i engelska i både tal och skrift, . ytterligare språkkunskaper är meriterande liksom erfarenhet av att medverka i-/leda projekt.Vi eftersträvar en jämnare könsfördelning och välkomnar såväl manliga som kvinnliga sökande till denna befattning.