OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som chef har du en bred kompetens och du får en nyckelroll där du ansvarar för order, produktionsplanering, logistik, statistik och lager. Du har "järnkoll" på allt som händer inom ditt ansvarsområde och har även ideer om att utveckla våra system. Du har kontakt med våra utländska Master Franchisetagare i 18 länder där du bland annat planerar upplagor och upprättar distributions och produktionslistor. Du förhandlar med transportbolag och ser till att våra partners i Europa upplever oss som ett "serviceföretag". Vi erbjuder ett spännande och utmanande ledaransvar i en internationell miljö där du ansvarar för ca 4 medarbetare. Vidare samarbetar du med vår egen designatelje och med vår Inköpschef för trycktjänster och kortdisplayer. Du är driven, kreativ, analytisk, välorganiserad och självständig men tycker om att arbeta i team. Du har en god social kompetens och förmåga att samarbeta med olika människor. Du är van att håll många "bollar" i luften samt är stresstålig. Vidare är du serviceinriktad och initiativrik. Du arbetar i Excel, Word och SPCS samt har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vårt koncernspråk är engelska och därför talar och skriver du engelska obehindrat. InterCard är en internationell franchiseorganisation etablerad i 18 länder i Europa. År 2004 fick Inter Card pris som Årets Franchisesystem av Svenska Franchiseföreningen. Vi producerar och distribuerar ett unikt sortiment av gratulationskort som säljs i fler än 10000 butiker i Europa. På huvudkontoret i Gävle som är beläget vid stortorget samordnar vi Europa produktionen, utvecklar nya kort designer, säljledning, support m.m. Vi är 17 anställda på huvudkontoret i Gävle och vi har även Europa lager i Gävle. Totalt sysselsätter Inter Card Gruppens franchisesystem fler än 150 personer i Europa. Vi expanderar verksamheten kraftigt och vi beräknar att finnas etablerade i fler än 20 länder i slutet av 2006.