OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den 1 april 2016 bildades Västra Gästriklands samhällsbyggnadsnämnd med gemensam förvaltning för kommunerna Hofors, Ockelbo och Sandviken. Sandviken är värdkommun, det vill säga nämndens och förvaltningens säte. Förvaltningen har bland annat i uppdrag att hantera myndighetsfrågor inom plan-, bygg-, miljö- och hälsa samt trafik.
Som medarbetare i Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning arbetar för en långsiktigt hållbar och god livsmiljö för invånarna i den tre kommunerna med sammanlagt 53 000 invånare. Vi fortsätter nu arbetet med att skapa vår nya förvaltning, och du har i detta arbete chans att få vara delaktig och bidra till utvecklingen av en attraktiv arbetsgivare för drygt 70 medarbetare.
- Med framåtanda och coachande ledarskap
Uppdraget:
Vi söker en chef till enheten som leder arbetet med bygglov, trafikfrågor och den fysiska planeringen i dialog med exploatörer, medborgare, politik och andra delar i den kommunala organisationen för de tre kommunerna.
Tillsammans med ett 15-tal medarbetare har du en nyckelroll för denna verksamhet i kommunerna. Du tillhör ledningsgruppen för samhällsbyggnadsförvaltningen och rapporterar till förvaltningschefen samt till den kommungemensamma nämnden.
Som enhetschef är du en viktig del i utformningen av arbetet på enheten och på förvaltningen. Du kommer att ha ett nära samarbete med förvaltningens tre andra enhetschefer, med många andra verksamheter inom och utanför kommunerna.
Ditt uppdrag är att leda, stötta och motivera dina medarbetare för att på bästa sätt tillvarata deras kompetens i syfte att uppnå enhetens mål. Du fördelar arbetet inom enheten, driver på utvecklingsarbetet och följer upp effektivitet och kvalitet. Som chef har du direkt budget- och personalansvar för enhetens verksamhet.
Vem söker vi?
Vi letar efter dig som ser lösningar och möjligheter och får med dig människor och verksamhet. För att lyckas med uppdraget krävs nytänkande, kreativitet och lyhördhet för både övergripande och enskildas behov.
Du är resultatinriktad och självgående, har god samarbetsförmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Du har en, för tjänsten, lämplig högskole-/universitetsutbildning, flerårig arbetslivserfarenhet samt kunskap om de lagar och förordningar som berör aktuella verksamheter. Du är en dokumenterat god ledare med erfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar.
Som person trivs du med att leda, driva och motivera dina medarbetare, samt att skapa och behålla goda relationer som präglas av dialog och ömsesidig respekt.
Erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande.
B-körkort är ett krav.
Placeringsort: Sandviken, men arbete sker givetvis även i Hofors och Ockelbo
Du blir anställd av Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning.
För information: kontakta gärna rekryteringskonsult Torgny Balkefors, 073-3434 769. Sök tjänsten via www.balkefors-ponsiluoma.se
Sista ansökningsdag: 2 april 2017
Krav:
Körkort:
* B (Personbil)