Chef, Postnord Reklamationer, Borlänge

Chef, Postnord Reklamationer, Borlänge

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas på en av nordens största arbetsplatser och vara med på vår förändringsresa? Har du ledarerfarenhet från en kundnära roll? Då kanske detta jobb är för dig!

Bli en del av vårt team
Enheten du ska leda består av cirka 60 personer uppdelat på fyra team där tre av dessa är lokaliserade i Borlänge som hanterar reklamationer, och ett i Torsvik, Jönköping, som hanterar skadat och oadresserat gods.

Du har alltså fyra teamchefer som rapporterar direkt till dig.
Du rapporterar till Chef Kundsupport. Reklamationer är en del av Kundsupport, där även Kundservice, Retail (Ombudsorganisationen) samt CX (Customer Experience) ingår.
Här får du ett spännande arbete i en trivsam miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Du har stor möjlighet att påverka och sätta din prägel på arbetet inom din enhet. I teamet är det god stämning och bra sammanhållning.

Arbetsuppgifter
Som Chef Reklamationer leder du din enhet framåt genom ett dedikerat och proaktivt ledarskap. Du arbetar lösningsorienterat med att ta dig de utmaningar det innebär att stötta Reklamationsenheten så att våra kunders reklamationer hanteras på ett proffsigt och personligt sätt. Viktigt är också att arbeta med visionen om att rotorsakerna till reklamationer skall reduceras till det yttersta. Detta genom att interagera med övriga ansvariga enheter inom Postnord.

Vi söker dig med
Du har relevant erfarenhet som chef- och ledare från en liknande kundnära roll och en akademisk examen med inriktning mot logistik alternativt motsvarande kompetens förvärvad genom erfarenhet. Vi ser gärna att du också har utbildning och/eller erfarenhet inom processer, processtyrd verksamhet, logistik och förändringsledning. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift samt B- körkort.
Som person är du strukturerad, mål- och resultatorienterad och har kunden i fokus. Att du har integritet och ett etiskt förhållningssätt tar vi för givet. Likaså att du brinner för människor och våra kunder, samt våra kunders kund. PostNord är mitt i en förändringsresa och därför är dina kvalitéer som förändringsledare viktiga. Du har lätt för att anpassa dig och har förmågan att slutföra det arbete du påbörjar. Genom att främja nytänkande och mångfald, lyssna och föra en förtroendefull dialog och agera förebild är du en god kommunikativ ledare

Vi erbjuder dig

- Arbeta i en nordisk och dynamisk miljö
- Friskvårdsbidrag
- Personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNord Plus
- Goda tjänstepensionsvillkor
- Goda utvecklingsmöjligheter

Vi gör vardagen enklare
PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Norden. Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Besök oss på www.postnord.com

Ansök
Vill du veta mer om jobbet kontakta Stefan Helander, Chef Reklamationer på telefon 070-9806499.

För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2021
  • Ansök senast: 9 maj 2021

Besöksadress

Terminalvägen 24
None

Postadress

Terminalvägen 24
Solna, 17173

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024