Chef Privatmarknad till Jönköping Energi

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att vidareutveckla en engagerad och proffsig kundservice? Är du dessutom en trygg ledare med stort fokus att utveckla team och verksamhet? Då kan du vara den person vi söker till tjänsten som chef privatmarknad hos Jönköping Energi.

Företagsbeskrivning
Jönköping Energi ger 55 000 kunder ljus, kraft, värme, kyla, biogas och öppet stadsnät. Verksamheten har en central roll för en hållbar utveckling i Jönköpingsregionen. 

Marknad har det samlade ansvaret för Jönköping Energis slutkundsförsäljning, eftermarknadsarbete och bolagets kundsystem. Marknad är uppdelat i verksamheterna privatmarknad, företagsmarknad, affärsutveckling samt kommunikation.  

Arbetsuppgifter
Som chef för privatmarknad kommer du att ansvara för en verksamhet med stor betydelse för företaget som en regionalt förankrad energileverantör. Jönköping Energi möter idag en marknad där förmågan att leverera lösningar i kombination med en hög tillgänglighet och service blir allt viktigare. Här får du en nyckelroll.

Du är ansvarig för att driva och utveckla bolagets gemensamma kundservicefunktion och försäljning mot privatkund. Du ansvarar också för att i samarbete med övriga enheter inom organisationen utveckla och förvalta bolagets gemensamma process för eftermarknadsarbete hos befintliga kunder.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Sätta mål och skapa mätbara resultat.  
- Leda och coacha i det dagliga kundservicearbetet.
- Utveckla gruppens arbetsprocesser och driva förbättringsarbete.
- Delaktig i företagets affärsutveckling och paketering av nya koncept, lösningar och tjänster.

Du har ett personalansvar för 12 erfarna och engagerade medarbetare främst inom kundserviceområdet, du ingår i Marknads ledningsgrupp och rapporterar till chefen för Marknad.

Kvalifikationer
Vi tror att du har en högskoleutbildning, samt erfarenhet från motsvarande arbete med utveckling av kundrelationer, marknadsföring och kvalificerad kundservice mot privatkund, i en affärsdrivande verksamhet eller liknande. Du har lätt för att se helheten och du står för ett modernt, kommunikativt och coachande ledarskap. Kunskaper inom energibranschen är meriterande. 

Som person är du ansvarsfull, strukturerad, självgående och beslutsmässig. Du brinner för att leverera en god service, både genom väl beprövade processer och effektivt kundservicearbete, men även genom att hitta nya vägar för att utveckla och stärka kundrelationerna. Vidare är du en genuin teamspelare, lyhörd med en god kommunikationsförmåga som på ett naturligt sätt får med dig både medarbetare, kollegor och kunder. Du har god datavana och uttrycker dig väl i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

För rätt person innebär rollen en spännande och utvecklande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare som aktivt bidrar till utvecklingen av samhället i Jönköpingsregionen.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta Petra Lindomborg som nås på 0727-16 43 81, eller Niklas Lindomborg som nås på 0727-12 55 73.

Välkommen att söka tjänsten på www.rekryteringshuset.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult
0727-164381
Thomas Adelöf
036-395500
Petra Lindomborg
0727-164381
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
072 -716 43 81
Patric Jönnervik, SACO
036-10 83 50 eller 070-248 42 10
Tomas Abrahamsson, Vision
036-10 32 09 eller 070-396 85 91
Marcus Jansson, SEKO
036-10 18 15 eller 070-250 27 45
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
0727-164381
Maria Lindsäth, Vision
036-152228
Fredrik Einarsson, försäljningschef
0383-757502

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RekryteringsHuset i Sverige AB Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast, enligt avtal.
  • 100%. Tillträde: Snarast eller enligt ök. tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 december 2016

Besöksadress

Gjuterigatan 9
None

Postadress

Gjuterigatan 9
Jönköping, 55318

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024

Customer Care Manager To Samsung!

Customer Care Manager To Samsung!

22 november 2024