OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ingress
Sigmas slutkund är ett internationellt företag som är placerad i centrala Stockholm. De arbetar med bland annat säkerhetsprodukter och tjänster mot ett flertal sektorer.
Upplägget för denna tjänst är att du efter en periods uppdrag (4-12 månader) förväntas övergå i en anställning hos slutkund.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du vara globalt huvudansvarig för att utveckla och underhålla produktkatalogen med de funktioner som byggs på e-handelsplattformen Magento och som överförs till andra stödsystem (t.ex. CRM-systemen). Du kommer få möjlighet att bygga upp ett team från scratch och förväntas vara en sammanhållande ledare på global nivå.
Rollen innebär att:
• Ansvara för att tillsammans med IT-avdelningen utveckla och underhålla tekniska designverktyg och skapa processer kring dessa
• Stötta de nordiska produktcheferna och masterdata-koordinatorn med uppdatering och underhåll i produktkataloger och designsystem
• Underhålla och livscykelhantera de verktyg som finns i Officeprogrammen och som är VBA-programmerade
• Underhålla och utveckla funktioner i våra SQL-databaser som används av säljorganisationen och produktion och med web-gränssnitt mot användaren
• Tillsammans med IT-avdelningen underhålla och utveckla den kommunikation och dataöverföring som går mellan olika stödsystem
• Representera beställarsidan genom ett nära samarbete med den centrala IT-avdelningen
• Tillsammans med produktcheferna arbeta fram processer och verktyg för att stödja organisationen med verktyg för att effektivisera arbetet inom försäljning och produktion
• Analysera utbildningsbehov, planera och genomföra utbildningar i stödverktyg
• Säkerställa relevans och kontinuitet i dataunderlag till produktledning genom att driva förändrings/förbättringsprojekt relaterat till arbetsområdet
Ansökning
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Otiga Sverige på uppdrag av kund.
Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker genom att klicka på "Sök jobbet", fyll i dina kontaktuppgifter samt bifoga personligt brev och CV.
Har du frågor kring tjänsten går det bra att ta kontakt med ansvarig rekryterare Julia Asplund, julia.asplund@otiga.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Din profil
Vi kommer lägga stor vikt på dina personliga egenskaper, erfarenheter och färdighter eftersom du kommer vara en nyckelperson för vår kund.
För att trivas i rollen och utföra den på ett bra sätt har du:
• Databaskunskaper i SQL
• Kunskaper inom att driva förändrings och förbättringsarbete
• Förmågan att veta hur flera system pratar med varandra
• Kunskaper i Magento eller annan likvärdig E-handelsplattform
• Kunskaper inom CPQ (designverktyget för Salesforce)
• Kommunikativ och kan prata med flera olika funktioner samt hålla utbildningar.
• Högt självledarskap
• Engelska i tal och skrift.
Meriterande är erfarenhet av VBA-programmering samt Magento.
Om oss
Det är vi som är Otiga Stockholm. Vi arbetar med bemanning och vi vet hur viktigt det är med en stark lokal närvaro. Som ett fullserviceföretag inom bemanning och rekrytering hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla olika led. Våra tjänster täcker allt från bemanning av industripersonal, lager och logistik till tjänstemän. Vi arbetar i Stockholm med omnejd med en stark närhet till våra kunder och konsulter. Som ett led i att vara en av bemanningsbranschens mest attraktiva arbetsgivare fokuserar vi på friskvård för våra konsulter där målet är att ha branschens friskaste personal. Hos oss på Otiga är det människorna som gör skillnad. För mer info gå in på Otiga.se