Chef publik & event

Chef publik & event

Arbetsbeskrivning

Lockas du av möjligheten av att få ge bästa möjliga service till Kungliga Operans publik och kunder i en verksamhet som genomsyras av starkt engagemang och nytänkande? Vi vill erbjuda vår publik Sveriges bästa kundupplevelse inom scenkonst.
Vi söker Chef publik & event, en engagerad ledare och projektledare, med placering på Operans Kommunikations- och försäljningsavdelning.


Om rollen
Som Chef publik & event kan du vänta dig en mycket variationsrik och kreativ roll som innehåller både operativt och strategiskt arbete. Med det publika mötet i fokus tar du dig an uppdraget med ett lösningsorienterat förhållningssätt och det är naturligt för dig att ta initiativ till olika alternativa arbetssätt för bästa resultat och effekt. Självklart samarbetar du väl med andra och är prestigelös som person.

Tjänsten innebär bl a att du:
• Har ansvar för publikbemötandet och upplevelsen i och utanför huset
• Är administrativt och operativt ansvarig i biljettsystemet
• Har personalansvar och arbetsledning av kundtjänst, publikvärdar och guider
• Planerar, schemalägger, introducerar och rekryterar publikvärdar och guider
• Är ansvarig projektledare vid biljettsläpp
• Har ansvar för Operans publika utrymmen med fokus på säkerhet, tillgänglighet och god service
• Är ansvarig för eventproduktion som t ex premiärer och publika genrep
• Utifrån ett publikperspektiv, tillsammans med vårt Kommunikationsteam och Onlineteam;  deltar och driver projekt så att vi når våra publika och intäktsmässiga mål för Operans   olika produkter och tjänster.

Du kommer att vara en del av vårt Kundteam och till din hjälp har du även kollegor inom både Kommunikationsteamet och Onlineteamet.

Vår avdelning
Kommunikations- och försäljningsavdelningen ansvarar för att bredda Operans publikgrupper och att ständigt hitta nya sätt att generera intäkter. Vi vill få fler människor att upptäcka nationalscenens konstformer; opera, balett, musik och dans.
På avdelningen är vi 20 medarbetare som arbetar med all intern och extern kommunikation, försäljning, publikutveckling, foto, film, formgivning, PR och press. Vi tror på varandras olikheter, kompetenser och färdigheter och tillsammans utgör vi ett starkt team med stort engagemang för det vi gör.

Din bakgrund
Som Chef publik & event har du dokumenterad erfarenhet av ledarskap och att skapa starka och välmående team. Du har god erfarenhet eller utbildning inom projektledning. Du har jobbat med stora publika event och gärna erfarenhet av arbete i ett biljettsystem. Givetvis är du van vid att jobba med Office-paketet. 
Eftersom vi är en internationell arbetsplats behöver du behärska engelska i tal och skrift. Kunskaper i ytterligare språk är meriterande.
Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom försäljning, kulturvetenskap, ekonomi eller liknande.

Vem du är
Vi söker dig som alltid sätter kunden i fokus. Du är utåtriktad, strukturerad och en lysande projektledare. Du är en naturbegåvning på att skapa relationer, är kommunikativ och självgående.
Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i uppgifter och finna lösningar på problem och utmaningar. Ibland går det snabbt och du behöver ha en ”ingenting-är-omöjligt” attityd.
Självklart strävar du efter att ger bästa möjliga service till vår publik, du är en coachande medarbetare och en entusiasmerande ledare.


Anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning. Kvälls- och helgarbete ingår. Tjänsten är placerad på Kommunikations – och försäljningsavdelningen och du rapporterar till vår försäljningschef.

Ansökan
Upplysningar om tjänsten lämnas av Louise Stehn (Försäljningschef),
louise.stehn@operan.se och upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av
Cecilia Horneman (HR Partner), cecilia.horneman@operan.se.

Facklig representant SACO-förbunden Helena Lindroth, helena.lindroth@operan.se och
för Scen & Film är Sara Fällström, sara.fallstrom@operan.se.

Välkommen med din ansökan!
Vi kallar till intervju fortlöpande, så skicka gärna in din ansökan i form av
personligt brev och CV så snart som möjligt, dock senast den 28 november 2021.


Kungliga Operan värdesätter de kvaliteter som mångfald och olikheter tillför
verksamheten.


Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Hög kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på cirka 600 MKR och omkring 700 anställda som kommer från fler än 20 olika länder och representerar över 120 yrkeskategorier.

Med över 200 opera- och balettföreställningar, hundratals konserter och flera hundra aktiviteter för barn och unga bjuder varje säsong på ett brett spektrum av upplevelser – både i och utanför Operahuset samt via den digitala kanalen Operan Play. Repertoaren spänner över flera sekler och innehåller både klassiska och nyskrivna verk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungliga Operan
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 28 november 2021

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024