OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid socialkontorets handikappavdelning, daglig verksamhet Handikappavdelningens uppdrag är att utveckla, bedöma och verkställa LSS-insatser för vuxna.Vid avdelningen organiseras personliga assistenter, gruppbostäder och daglig sysselsättning.Här handläggs också kommunens ansvar enligt psykiatrireformen samt övergripande handikappfrågor.Verksamheten har vuxit kraftigt de senaste åren och är under fortsatt expansion och utveckling.Arbetsuppgifter: Verksamhetsansvar för ett antal arbets- och aktivitetsgrupper för personer med funktionshinder.Samarbete med Intraprenad och Entreprenad samt enskilda arbetsplatser.Arbetsledar- och personalansvar för i dagsläget cirka 20 personal.Daglig verksamhet är i dagsläget inne i ett utvecklings- och förändringsarbete som kan innebära viss intern omfördelning av verksamhet.Arbete med systematiskt arbetsmiljöarbete.Ekonomi- och uppföljningsansvar.Kvalifikationer: Lämplig högskoleutbildning.Erfarenhet av att arbeta som chef.Förmåga att driva utvecklingsarbete, utveckla arbetslag och enskilda medarbetare.Goda kunskaper i arbetsrätt, lagstiftning och systematiskt arbetsmiljöarbete.God samarbetsförmåga.Körkort.Tillträde: Efter överenskommelse Välkommen med ansökan till Skellefteå kommun, Kommunledningskontoret, Personalavdelningen, 931 85 Skellefteå.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hans Andersson, förvaltningschef
0910-73 50 00
Lena Andersson, Lönechef
0910-73 50 00
Gun Ågren, Vision
0910-73 50 00
Chef personalsupport Birgitta Holmström
0910 - 73 50 00
Enhetschef Anna Cohen Wikström
0910-73 50 00