Chef Region Syd

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att skapa affärer och leda andra? Just nu söker vi på Lantmännen Maskin en Chef för Region Syd som trivs med att kombinera säljledning med att själv arbeta operativt med försäljning. Vi representerar de starkaste varumärkena på marknaden för lantbruksmaskiner, och erbjuder ett brett maskin-program för små och stora gårdar, skogsbruk samt entreprenad. Vi är också en del av Lantmännens globala koncern, där vi tillsammans tar ansvar, från jord till bord!

Det här kommer du att göra

Som Chef för Region Syd kommer du ansvara för regionen som sträcker sig från Kungsbacka i norr, utmed Hallandskusten till Skåne och Blekinge i södra delarna av landet. I regionen leder du ett team om 14 personer och ditt uppdrag innefattar både personalansvar och försäljningsarbete, såväl operativt som taktiskt, med fullt budgetansvar för din region. Ditt uppdrag är att driva försäljningen i regionen framåt genom att ta ett aktivt kundbearbetningsansvar och coacha säljarna i deras fortsatta utveckling. Med din hjälp skapar vi affärer som både är till nytta för kunderna och oss.

I rollen ingår du i ledningsgruppen för Marknad & Försäljning på Lantmännen Maskin och rapporterar direkt till Försäljnings- & Marknadschef. I detta forum för du ett nära samarbete med våra andra regionchefer, produktchefer, chef marknadskommunikation samt för offentlig upphandling. Denna funktion och ledningsgrupp är relativt nybildad och har ett inspirerande uppdrag i att ta vår försäljning till nya nivåer. Vi ser oss som en enhet som tillsammans levererar det som ska bli bolagets slutresultat, där du förväntas vara en aktiv part i att förbättra helheten genom att bidra till det krossfunktionella samarbetet med exempelvis Servicemarknad och verkstäder, som är avgörande i vår framgång.

Placering för tjänsten är på kontoret i Malmö eller på någon av våra anläggningar i region syd. Du behöver vara flexibel för att kunna resa i tjänsten då du vanligtvis förväntas besöka både kunder, säljare och verkstäder inom regionen. För tillfället görs dock vissa anpassningar gällande resor och besök pga. rådande läge, i syfte att skydda såväl medarbetare som verksamhet.

Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

- En eftergymnasial utbildning inom försäljning, marknad, eller liknande.
- Flera års erfarenhet av arbete i liknande roll där du arbetat operativt och starkt kundinriktat med försäljning mot både nya och befintliga kunder.
- Tidigare erfarenhet av att leda, coacha och utveckla personal inom försäljning.
- Varit delaktig och aktiv i att driva förbättringar och utvecklat säljprocessen.
- Helst arbetat i en närliggande bransch och har ett starkt intresse för svenskt lantbruk.
- Goda kunskaper i svenska och engelska.

Du är:

- Starkt affärs- och kundorienterad där du har förmågan att anpassa din kommunikation till mottagaren, såväl externt som internt.
- En resultatorienterad lagspelare med stort inre driv som gillar förändring och som bidrar till helheten. Du förstår hur olika delar samspelar och ser värdet i samarbete över funktionens gränser.
- En ledare som är trygg och som kan motivera och utveckla dina medarbetare.
- Flexibel med en god förmåga att prioritera.
- Strukturerad och ser affärsnyttan med ett strukturerat och enhetligt arbetssätt.

Du delar Lantmännens värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och löftet om att ta ansvar från jord till bord.

Vad vi erbjuder dig
Lantmännen är en stor internationell koncern och har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag.

Låter det intressant?
Vi hoppas det! Ansök redan idag, men senast den 13 september, 2020. I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer varav de första intervjuerna kommer att genomföras med videomöten. Det är möjligt att söka CV-löst direkt genom mobilen genom att svara på våra urvalsfrågor samt länka till din LinkedIn-profil.

Om du har några frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Julia Minges, Talent Acquisition Specialist på julia.minges@lantmannen.com .

Vi ser fram emot din ansökan!

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 20 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 50 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linnéa Lindqvist

Per-Olov Björklund

Robert Nilsson
0105560236
Mathilda Korman

Sven-Arne Andersson

Johan Kullander

Håkan Westeberg

Patric Lönnerheden

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmännen Maskin
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2020
  • Ansök senast: 13 september 2020

Besöksadress

BOX 174
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Teamleader till Unisale i Malmö!

Teamleader till Unisale i Malmö!

22 november 2024

21 november 2024