OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till vår vision om ett hållbart samhällsbygge? Peab är på en förändringsresa där vi stärker vår nordiska HR organisation och söker nu vår nya kollega som ska leda vårt framtida rekryteringsteam. Du kommer ha det övergripande ansvaret att skapa ett team som levererar rekryteringstjänster till Peabkoncernens bolag över de nordiska länderna.
Är du en person som drivs av utveckling och vill säkerställa Peabs framtida kompetensförsörjning av nya medarbetare? Då kan det vara dig vi söker!
Rollen är placerad på vårt kontor i Solna eller Göteborg.
Om tjänsten
Peab genomgår en förändringsresa inom HR med visionen att skapa mer effektivare och värdeskapande arbetssätt inom HR och som en del av denna resa skapar vi ett centralt rekryteringsteam som kommer leverera rekryteringstjänster till Peab och dess dotterbolag över de nordiska länderna. I denna roll får du möjligheten att bygga upp leveransorganisationen för rekrytering och skapa förutsättningar för att lyckas med att erbjuda verksamheten rekryteringstjänster av såväl tjänstemän som yrkesarbetare.
Ditt team kommer bestå av rekryteringskoordinator och ett antal rekryteringspartners som kommer förse organisationen med leverans. För att lyckas i ditt uppdrag kommer du ha ett nära samarbete med såväl HR Expertis inom Employer Branding & Rekrytering och övriga leveransorganisationen. Tillsammans med affärsnära HR kollegor jobbar du för att säkerställa att rekryterande chefer har rätt förutsättningar att lyckas med uppdraget att tillsätta rätt kompetens, på rätt plats och i rätt tid med ett kvalitativt stöd genom konsultativa rekryteringspartners.
Du kommer planera, leda och säkerställa leverans av rekryteringstjänster över de nordiska länderna och kontinuerligt arbeta med att förbättra leverans av tjänst samt säkerställa att leveransen möter krav på kvalitet, servicenivå och kostnad genom ett datadrivet arbetssätt.
Tillsammans med ditt rekryteringsteam säkerställer ni en kvalitativ upplevelse för såväl anställande chef som kandidat.
Om dig
Rollen som Nordisk Chef Rekrytering kräver att du har erfarenhet av ett kundorienterat arbetssätt och med fördel tidigare erfarenhet från leverans av exempelvis konsult eller bemanningstjänster. Som person har du förmåga att skapa värde till verksamheten och rekryterande chefer genom kundanpassade arbetssätt och processer.
Du är en driven person som är engagerad och har förmågan att utveckla dig själv och andra. Du kan leda och motivera genom tydlig målbild och KPI’er inom området för att nå kvalité och effektivitet i leveransen.
För att lyckas i rollen tror vi även att du uppfyller nedan kriterier:
- Högskola-/universitetsexamen inom HR eller för tjänsten annan relevant utbildning
- Tidigare erfarenhet av att leda andra och gärna genom förändringsresor
- Flerårig erfarenhet av att ha arbetat med rekrytering och/eller bemanningstjänster
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- B-körkort och möjlighet att resa inom Norden
Vi tror även att du är prestigelös i ditt arbetssätt och delar våra värderingar Jordnära, Utvecklande, Personliga och Pålitliga.
Vill du veta mer om tjänsten, vänligen kontakta:
Anita Floren, Head of Recruitment & Employer Branding, +46 8 623 67 37
Gunnar Wannehag, HR Chef, +46 431 891 86
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Gardikro, Personalsamordnare
018-65 02 38, 072-533 32 57
Mattias Tapper, Arbetschef
018-65 02 17, 073-337 23 53
Peder Lidström, Arbetschef
018-65 02 37, 0733-37 25 37
Richard Lantz, Arbetschef
018-65 02 31, 073-337 13 80
Johan Björk, Arbetschef
070-770 73 32
Mikael Eriksson, platschef
0733-37 58 58
Thommie Östman
0733-376564
Eric Lomstedt, arbetschef Vägdrift
070-779 40 22
Annelie Eskemyr, Personalsamordnare
070-779 40 91
Katarina Holm, personalsamordnare
, 0733-37 69 06