Chef Service

Chef Service

Arbetsbeskrivning

Finns det något hetare än arbetsplatsen just nu, i postpandemitider? Arbetsplatsen har fått ett självklart utrymme och diskuteras flitigt på middagsbjudningar, kafferaster och i samhällsdebatten.

I rollen som Chef Service på RISE befinner dig i hjärtat av frågan, där du leder arbetet för att skapa attraktiva inspirerande arbetsplatser!

Om oss
RISE är en kraftsamling för den hållbara omställning näringslivet, samhället och världen behöver. Som hela Sveriges forskningsinstitut jobbar vi med lösningarna och förutsättningarna som gör skillnad här och nu. Det händer mycket inom Fastighet och Service på RISE, med ny fastighetsdirektör och mer central placering i organisationen har vi ett stort utrymme att tillsammans utveckla vår avdelning.

Om rollen
Huvuduppdraget består i att, tillsammans med ledningsgruppen leda arbetet med att utveckla verksamheten inom Fastighet och Service på RISE. Utöver det innebär rollen ansvar för att leverera, utforska och utveckla servicetjänster som bidrar till attraktiva arbetsplatser över hela Sverige. En tidig uppgift för dig blir att inhämta och mäta kundupplevelse, för att skapa en nulägesbild av dagens serviceleveranser (såsom exempelvis post, gods och reception) innan det visionära arbetet tar vid. Rollen är mångfacetterad och kan komma utvecklas med tiden, beroende på vilka gemensamma beslut vi fattar. Oavsett riktning kommer din roll att innehålla nätverkande och relationsbyggande, både internt och externt. Du kommer också att ha ett viktigt ledaruppdrag med personalansvar, där teamets medarbetare är geografiskt utspridda.

Befattningen är eller kan komma att bli placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning kan komma att ske i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Placering för tjänsten är Stockholm, Göteborg eller Borås och resor i Sverige förekommer. Vi utgår idag från ett hybridarbetssätt där de flesta medarbetare väljer att dela sin arbetstid mellan kontoret och hemarbetsplatsen.

Vem är du?
Vi söker dig som arbetat som ledare inom ett servicebolag eller i annan större verksamhet, där du ansvarat för servicetjänster. Du har erfarenhet av att initiera och leda förändring, samt av att leda medarbetare på distans. B-körkort är ett krav för rollen, likaså flytande svenska och god engelska.

Ytterligare meriterande är en lämplig eftergymnasial utbildning, erfarenhet av att stötta labb och/eller specialverksamheter, erfarenhet av in- och/eller outsourcing samt ledningsgruppserfarenhet. Positivt värderas även erfarenhet av ett kunddrivet arbetssätt med syfte att förbättra omsättning och lönsamhet, minska kostnader och öka kundlojaliteten. Kunskaper kring att initiera, genomföra och analysera kundmätningar är också intressant för oss.

Vi hoppas att du vill bidra med ett visionärt, entreprenöriellt och affärsmässigt perspektiv, där du är självgående och proaktiv i ditt arbete. Du behöver vara stabil, prestigelös och samarbetsvillig för att trivas och bidra i vårt teambaserade arbete som sträcker sig över organisatoriska gränser.

Välkommen med din ansökan!
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta fastighetsdirektör Jonas Bjuggren på +46 10 251 39 28. Sista ansökningsdag är 3 november 2023. Urvalsarbete kan ske löpande under ansökningsperioden. Våra fackliga företrädare är Lazaros Tsantaridis, SACO, 010 516 62 21 respektive Bertil Svensson, Unionen, 010-516 53 56. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024