OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Chef Servicecenter
Vill du vara med och driva utvecklingen av framtidens servicecenter för verksamhetskritiska infrastrukturer? Jobba med den senaste teknologin för att förutse framtida händelser och driva verksamheten mot ett mer proaktivt arbetssätt för att säkra driften hos våra kunder? Hos oss på Coromatic erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande jobb där du får vara med och påverka verksamheten framåt.
Om tjänsten
Som chef för vårt servicecenter ansvarar du för en av företagets viktigaste funktioner, som fungerar som ett nav för kunder, chefer och medarbetare. Du är en ledare, som har personalansvar och leder gruppens arbete samtidigt som du har ett aktivt engagemang i det dagliga arbetet. Det innebär kommunikation med interna och externa kunder och administration bland annat i form av planering av serviceuppdrag, schemaläggning av resurser, orderläggning och fakturering. Med blick för både små och stora förbättringsmöjligheter driver du ett utvecklingsarbete tillsammans med dina kollegor med kunden i fokus.
Vem är du?
Till den här rollen söker vi dig som har gedigen ledarerfarenhet och har erfarenhet inom kundsupport, servicekoordinering, administration och incidenthantering. För att lyckas ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och ett tydligt ledarskap som får människor att växa, motiveras och utvecklas. Vidare har du en god vana av att arbeta med kunder och samverka nära de som skapar affärer.
Vi söker dig som har stark drivkraft, är utvecklingsorienterad och vill vara med och utveckla hur vi arbetar med kundservice i framtiden. Som del av vår utveckling bygga upp ett nytt sätt att arbeta med larmhantering via digitala plattformar och väva in det i vårt arbetssätt. Du är strukturerad, processorienterad och kan agera som kundorienterad rådgivare med fokus på behov och nytta.
Det är naturligt för dig att ta initiativ och ägandeskap och du är bekväm i att hantera koordinering och leverera tydliga resultat. En kombination av noggrannhet och effektivitet i utförandet av dina arbetsuppgifter kommer att vara framgångsrikt. Du är en relationsbyggare som samverkar med hela organisationen genom att främja och utveckla andras idéer. Arbetsbelastningen kan variera från dag till dag, vilket kräver en god flexibilitet och möjlighet att kunna fatta lämpliga beslut, även under tidspress.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper där vi söker dig som visar stort driv för att skapa engagemang och motivation. Du är ansvarstagande och strukturerad, samt att du har en god förmåga att skapa förtroende, internt som externt.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
• Gedigen ledarerfarenhet
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundsupport, koordinering av serviceresurser och incidenthantering
• Erfarenhet av förändringsarbete
• Erfarenhet av att sätta upp nya processer och arbetsrutiner
• Ett tekniskt intresse och viljan att lära mer kring aktuella problemställningar
• Någon form av högskoleutbildning är önskvärt
• Engelska och svenska i tal och skrift
Du erbjuds
Hos oss kommer du att få möjlighet att använda hela din kompetens inom service. Dina kunskaper och förbättringsidéer är värdefulla - tillsammans jobbar vi för att vara marknadsledande i Norden. Du kommer spela en viktig roll i företagets strävan mot hållbar tillväxt.
Du får möjlighet att forma vårt Operation Center som är en ny lösning inom Coromatic. Operation Center är en intelligent cloud lösning som övervakar verksamhetskritiska anläggningar. Den är utformad för att möta organisationers behov av robusthet, säkerhet, tillförlitlighet och effektivitet.
Detta är ett utvecklande arbete vilket kräver stort eget ansvar och ger dig stora möjligheter att växa inom organisationen. Du erbjuds en öppen och dynamisk arbetsplats med många trevliga kollegor och ett spännande arbete.
Låter vi som rätt match för dig? Välkommen in med din ansökan! Det går utmärkt att ansöka med LinkedIn-profil om du inte har CV tillgängligt.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Bjorn.lettstrom@coromatic.se eller 073 035 70 99.
Sista ansökningsdag är 2022-06-28.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Till alla rekryteringssäljare: Tack för att du tänker på och vill hjälpa oss. För att vi alla ska kunna använda vår tid på bästa sätt vill vi vara tydliga med att vi har kontakt med de samarbetspartners som vi behöver och i dagsläget inte är intresserade av fler.
Kontaktpersoner på detta företaget
Försäljningsansvarig Mikael Berggren
031-7483140
0733-173819
Marcus Kahanek
011-194354