OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LKDATA ingår i Leanlink, en utförarorganisation inom Linköpings Kommun.
Leanlink omfattar ca 2 400 anställda och en omsättning om ca 1 200 miljoner kr/år. Affärsområdet LKDATA omfattar 80 anställda och omsätter cirka 130 miljoner kr. LKDATAs affärsidé är att stödja och utveckla våra kunders verksamhet genom att kombinera kunskap om informationsteknologi och kunskap om kommunal verksamhet. Med hög kompetens hos våra medarbetare samt unik kunskap om kommunens verksamhet, kan vi se till att våra kunder kan koncentrera resurserna på sin kärnverksamhet.
Vår vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ. Vår verksamhet är certifierad enligt ISO 20 000, sedan 2010, och arbetar i enlighet med ITIL Service Management sedan 2005.
Vi söker nu en chef till vår Servicedesk - Kundservice!
Som chef för Kundservice kommer du att ansvara för en grupp med 10 engagerade och erfarna medarbetare. Vår Kundservice hanterar IT-supporten till kommunens alla anställda och har cirka 450 kontakter per dag, fördelade på såväl telefon som mail, chatt och webbformulär. Kundserviceenheten hanterar framförallt förfrågningar, beställningar och felhantering, organiserat i första och andra linjens support. Dessutom arbetar vi proaktivt med kommunikation och kundservice, gruppens medarbetare finns med tidigt i LKDATA:s olika IT-projekt för att säkerställa god support och kommunikation till användarna. Hos oss har vi kunden i fokus på riktigt, vi tar ett stort ansvar för våra kunder, informerar, förebygger och strävar efter att alltid ligga steget före!
Du rapporterar till affärsområdeschefen och ingår i LKDATA:s ledningsgrupp.
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda en kvalificerad kundservice med en gedigen bakgrund och kunskap inom IT. Du bör också ha erfarenhet av ITIL Service Management där vi ständigt arbetar med utveckling, förändring och förbättring av våra tjänster. Som chef för Kundservice blir du en viktig del i det arbetet. Som person är du en god ledare, lyhörd och kommunikativ samt ansvarstagande och utvecklingsinriktad.
Det här är jobbet för dig som vill leda en väl fungerande servicedesk som ständigt strävar efter att utvecklas och bli ännu bättre. LKDATA är en ambitiös och offensiv organisation som ligger i framkant och har medarbetare som präglas av stort engagemang, utvecklingsvilja och framåtanda!
Sök Dig till oss om Du...
- Vill ha ett offensivt och varierande arbete där Du och Dina kollegor ställs inför spännande utmaningar.
- Vill ha ett arbete som ger inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i yrkesrollen och som människa.
- Värdesätter en arbetsplats med högt i tak och ett öppet klimat.
- Vill ha stora möjligheter till kompetensutveckling.
- Värdesätter möjligheten till ett stimulerande arbete tillsammans med en stor förståelse för kombinationen familjeliv/yrkesliv.
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta. Tjänsten är placerad i Linköping, i moderna och ändamålsenliga lokaler centralt belägna i Mjärdevi Science Park.
Har du frågor om tjänsten så kontakta gärna vår konsult Jan Schröder tel 0706-181161.Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980