OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den här rollen passar dig som är trygg i ditt ledarskap, trivs i en rådgivande och kundnära roll utan att göra avkall på ditt tekniska intresse. På Special Products tillverkar vi unika lösningar till bolag i framkant runtom i världen. Du och din grupp supporterar kunden, med fokus offertarbete, från önskemål till färdig applikation, visst låter det spännande?
Om företaget
På vår site i Mjölby arbetar 3000 medarbetare med materialhantering från utvecklingskoncept till producerat fordon. Vår produktrange går från trotjänare som manuella handtruckar till autonoma självkörande fordon på 1,5 ton och innovativa energilösningar. Hos oss står medarbetaren i fokus och våra medarbetare beskriver oss som ett vänskapligt bolag med fokus på personlig utveckling, personligt ansvar och hälsa.
På Toyota eftersträvar vi att vara en hållbar arbetsgivare genom vårt framstående miljöarbete och vår personalpolitik. Vi har i dagsläget bland annat en koldioxidneutral produktion och en KRAV-märkt personalrestaurang. Vidare erbjuder vi vår personal goda träningsmöjligheter genom gruppträning åtta gånger per vecka och ett nyrenoverat gym.
Dina arbetsuppgifter
Toyota Material Handling är världsledande inom materialhanteringslösningar och specialprodukter är en viktig del av vår verksamhet för att behålla denna position. Marknaden för specialprodukter växer och nya kreativa lösningar är ett komplement till våra traditionella truckar. Som chef på vår offertavdelning arbetar du och din grupp tillsammans med våra säljbolag (MSCO) och distributörer, som finns över hela världen, i frågor som rör offertarbetet till våra specialtruckar. På Toyota skickar vi ut ca 10,000 offerter per år, vilket innebär en intensiv och snabb miljö.
Du kan i rollen bland annat förvänta dig att:
• Utveckla arbetet och processen - från offert till leverans - i ett nära samarbete med våra MSCO och distributörer
• Samarbeta med övriga grupper inom Special Products, så som konstruktion, beredning, tidssättning och produktion
• Harmonisera våra processer tillsammans inom Supply Europa
• Fortsätta att utveckla vår offertprocess tillsammans den egna gruppen och vårt EKA team
Vår grupp är länken mellan kunders önskemål och leverans av färdig produkt. Att ett kundönskemål ska kunna omsättas till en färdig produkt som uppfyller normer, krav och Toyotas högt ställda krav på kvalitet, inom konkurrenskraftiga ledtider och till konkurrenskraftigt pris.
Din profil
Du som har ett genuint tekniskt intresse och samtidigt finner glädje i att hitta lösningar på kundernas utmaningar och applikationer, kommer in med goda förutsättningar att lyckas i rollen. Vi tror att du arbetar i en liknande roll idag, där komplex teknik, projektledning och rådgivning/service är tydliga inslag.
Vår arbetsmiljö präglas av högt tempo och våra kunder förväntar sig snabb återkoppling på sina önskemål. Vi ser därför att du tar med dig en god känsla för service och kan, även i högt tempo, skapa struktur, delegera och driva på.
Utöver ovan ser vi att du tar med dig:
• Teknisk kompetens och erfarenhet
• Utbildning på universitet/högskolenivå inriktning teknik
• Vana från att arbeta i ett affärssystem samt behärskar engelska i tal och skrift
• Ledarerfarenhet från en större verksamhet är meriterande.
• Erfarenheter från arbete med TPS (Toyota Production System) är önskvärt.
Vad erbjuder vi dig?
Utöver en trygg anställning och fina förmåner erbjuds du här en roll med inslag av ledarskap, strategiskt ledningsgruppsarbete, rådgivning till kunder som efterfrågar teknik i framkant och verktyg för att lyckas i absoluta världsklass (allt från system till organisation och produktion). Vi ser fram emot din ansökan!
Ansökningsförfarande
Rekryteringsprocessen är ett samarbete mellan Toyota och Skill. Vid frågor angående tjänsten, vänligen kontakta: Rasmus.rosander@skill.se. Du är varmt välkommen med din ansökan på skill.se. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.