Chef teknisk support till Servicemarknad - Scania Sverige AB

Chef teknisk support till Servicemarknad - Scania Sverige AB

Arbetsbeskrivning

Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2019 registrerade Scania Sverige 6 652 tunga fordon samt 146 Scaniabussar och blev med det marknadsledare på den svenska marknaden med 44,2%.

Dina arbetsuppgifter:
I rollen som chef teknisk support leder du en avdelning som ansvarar för teknisk support till våra återförsäljare och dess verkstäder. Huvuduppgiften är att stötta i att finna lösningar på tekniska problem och utmaningar för våra verkstäder i deras arbete med att säkra tillgänglighet för våra kunders fordon. Du ansvarar även för den svenska marknadens garantiavveckling, i det ligger både utbildning, revisioner samt ekonomisk uppföljning både för garanti samt goodwillkostnader.

Detta arbete sker naturligtvis i nära samarbete med både vår globala support organisation samt övriga kvalitetsavdelningar centralt på Scania.

Inom avdelningen finns teknisk support lastbil, buss, motorer men även support i reservdelsfrågor. Det svenska tekniska utbildningsteamet finns också inom organisationen.

Din profil:
Vi vill att du har en akademisk utbildning inom teknik eller att du har flerårig arbetslivserfarenhet av liknande tjänster. Goda ledaregenskaper och förståelse av supportverksamhet i sin helhet för att motivera gruppen inom en tidvis varierande belastningsnivå.

Det förekommer kundmöten och återförsäljarbesök samt presentationer på konferenser och seminarier därför vill vi att du trivs med att möta och kommunicera  med människor och ser det som en naturlig del i tjänsten. 

Du uppskattar en roll med många kontaktytor och där nätverkande är en viktig del av ditt arbete. Du har lätt för att skapa, behålla och utveckla nya relationer. Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse och förmåga att analysera och förstå resultat utifrån helheten.
 
Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska. B-behörighet är ett krav. C, E&D-behörighet och vana att framföra tunga fordon är meriterande.   

Vi erbjuder
Trivsam arbetsmiljö och ett team av kompetenta och trevliga arbetskamrater som hjälper dig att växa med uppgifterna.
En personlig utvecklingsplan med såväl praktiska som teoretiska utvecklingssteg samt möjlighet till vidareutveckling inom Scaniaorganisationen.
Tjänsten är på heltid med placering i Lindvreten och vi välkomnar både kvinnliga och manliga sökanden. 

Ytterligare information
Välkommen att kontakta Jon Segersten, Servicemarknadsdirektör, tfn 010-706 62 49 eller nuvarande chef teknisk support Per Sundberg, tfn 010-708 64 91

Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev och CV. Urval och intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden. Sista ansökningsdag är 30 April.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Liknande jobb


20 november 2024

Mark- och exploateringschef till Falkenbergs kommun

Mark- och exploateringschef till Falkenbergs kommun

11 november 2024

8 november 2024