Chef till enheten för administration och bemanning

Chef till enheten för administration och bemanning

Arbetsbeskrivning

I Melleruds kommun satsar vi framåt och vågar tänka nytt! Socialförvaltningen i Mellerud består av 450 medarbetare och 19 enhetschefer. En väl fungerande bemanningsenhet är en viktig del i att rusta oss för framtiden och fortsätta på inslagen väg mot en god, effektiv bemanning där heltid är norm. Enheten för administration och bemanning är ett viktigt nav för hela förvaltningen.

Mellerud och Bengtsfors kommun har ett samarbete inom det sociala verksamhetsområdet och leds av en gemensam socialchef. Med sociala verksamhetsområdet avses vård och omsorg, individ- och familjeomsorg samt LSS, socialpsykiatri och daglig verksamhet. Vi har regelbundna träffar med alla enhetschefer i Mellerud och Bengtsfors inom det sociala området där du kommer att ingå. Samarbetet är unikt i Sverige och en satsning för att stärka möjligheterna till verksamhetsutveckling.

Vill du vara med på vår spännande resa och ingå i en förvaltning som präglas av nytänkande, utveckling och framåtanda? Då ska du söka tjänsten som enhetschef för administration och bemanning hos oss!

Arbetsbeskrivning
Inom administrativa enheten arbetar 15 medarbetare. Enheten ansvarar för förvaltningens centrala bemanningsenhet som servar övriga enheter inom Socialförvaltningen med rekrytering av timanställda och tillsättning av arbetspass vid frånvaro. Administrativa enheten ger också administrativt stöd till förvaltningen inom ekonomiadministration, personaladministration och systemadministration. Inom uppdraget ligger även ansvar för Socialförvaltningens servicecenter dit medborgare kan vända sig.

I uppdraget ingår att samordna, leda och fördela uppdrag inom den administrativa enheten. Du har budget- och personalansvar samt ansvar för kvalitets- och utvecklingsarbete inom din enhet. Du arbetar också för att kvalitetssäkra administrativa processer inom förvaltningen. Du kommer ingå i förvaltningens ledningsgrupp och rapportera direkt till socialchef.

Kompetens och erfarenhet
Du har högskoleexamen inom personalområdet eller annat område som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har relevant erfarenhet inom verksamhetsområdet och vi ser gärna att du har chefserfarenhet. Särskilt meriterande är kompetens, erfarenhet och utbildning inom schemaläggning, bemanning och personaladministration. Vi söker dig som har förmågan att leda medarbetare genom ett tydligt och närvarande ledarskap och att driva och utveckla vår verksamhet. Du har personlig kompetens som samarbetsförmåga, ärlighet och nyfikenhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelseförvaltningen Lysekil
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2021
  • Ansök senast: 19 maj 2021

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Kungsgatan 44
Lysekil, 45380

Liknande jobb


8 november 2024

20 november 2024