OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polismyndigheten, region Öst har ca 2000 anställda. Regionen består av tre polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen. I respektive polisområdeskansli ska det finnas en funktion för intern service, som består av en grupp med en gruppchef. Gruppen ansvarar för all intern serviceverksamhet inom hela polisområdet.
ARBETSUPPGIFTER
Som gruppchef för gruppen intern service leder och styr du gruppens arbete inom processen intern serviceverksamhet. Gruppchefen leder den dagliga verksamheten på kort och lång sikt, där det är viktigt att ha förståelse för hela polisområdets interna servicebehov. I uppdraget ingår också att tillsammans med gruppen ha förmåga att kraftsamla resurserna vid behov mot specifika uppgifter inom verksamhetsuppdraget, för att kunna möta akuta större servicebehov. Du hanterar också förvaltningsärenden och lokalfrågor inom ramen för Polisområde Östergötland.
Placering i Linköping
KVALIFIKATIONER
Som chef för intern service vid Polisområde Östergötland, region Öst
SKA DU
- Inom ramen för ditt ansvarsområde ansvara för att verksamhetens uppdrag utförs
- tillsammans med dina medarbetare verka för verksamhetens långsiktiga förändrings-och utvecklingsarbete
- ansvara för såväl utvecklingssamtal som lönesamtal/lönesättande samtal för dina medarbetare
- ansvara och verka för en miljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och ständiga förbättringar
- företräda hela Polismyndigheten både externt och internt och arbeta för att stärka förtroendet för polisverksamheten.
ÄR DU
- verksamhetsansvarig – genom dina medarbetare når du goda resultat som ger önskvärda effekter.
- arbetsgivare – du påverkar och tar ansvar för arbetsgivarpolitiken samt tillämpar den för verksamhetens bästa.
- ledare – utifrån uppdraget coachar, motiverar, stödjer och skapar du förutsättningar för dina medarbetare att nå sin fulla potential.
HAR DU
- Erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande
- Erfarenhet av det aktuella verksamhetsområdet
- Erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten.
BESITTER DU
- förmåga att kommunicera med medborgare och medarbetare
- förmåga och vilja att lösa samhällsproblem tillsammans med andra samhällsaktörer
- förmågan att sätta mål och uppnå resultat som leder till önskvärda effekter
- förmåga och vilja att initiera, motivera, driva och leda förändring från såväl ett utifrån- som ett inifrånperspektiv
- förmåga att tillvarata medarbetarnas potential i utveckling av verksamheten
- förmåga att peka ut riktning, förklara varför samt skapa förutsättningar för att ta sig dit
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor.
FÖR FULLSTÄNDIG KRAVPROFIL OCH ANNONS SE LEDIGA JOBB PÅ: www.polisen.se
ÖVRIGT
Anställning
– Tillsvidare anställning som handläggare med ett förordnande för befattningen om fyra år med möjlighet till förlängning
– Placering i Linköping
Säkerhetsklassning
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Du söker befattningen via Polisens Rekryteringsstöd. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Det innebär att du ansöker elektroniskt och behöver tillgång till internet.
Du skapar ett konto första gången du ansöker. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV- konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Har du frågor om ansökningsförfarandet se FAQ för arbetssökande på Polisens supportportal eller ta kontakt via hr-avd-chefskansli-9.rps@polisen.se.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt via hr-avd-chefskansli-9.rps@polisen.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 24 april 2016!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
073-3315487
Grupphef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
Tf. gruppchef Mats Rosenqvist
010-5667874
Tf. gruppchef Göran Magnusson
010-5667796
Tf. gruppchef Lars-Gunnar Rydholm
010-5667783
Tf. gruppchef Marie Bjurman
010-56 67825
Tf. gruppchef Reception Värnamo Annette Timmer
010-5668563
Tf. gruppchef Höglandet Kjell Lindvall
010-5667793