OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en spännande resa? Verksamhetsutveckling och IT söker nu en Manager/Service manager till teamet Store IT i Solna!
ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss.
VUIT (Verksamhetsutveckling och IT) ansvarar för verksamhetsutveckling och IT inom hela ICA Sverige. I ansvaret ingår drift, förvaltning och utveckling av ICA Sveriges applikationer och verksamhetsprocesser. Med utgångspunkt i ICA-Gruppens och ICA Sveriges strategier ansvarar vi för en utvecklingsplan som är förankrad i såväl verksamhet som i arkitekturell målbild och som skapar mervärden för våra kunder och butiker. VUIT fokuserar på att driva affärsvärde genom nära samarbete med verksamheten, innovation och nya arbetssätt.
Vill du var med om att bygga upp en ny spännande funktion?
Store Transaction är ett av de mest centrala naven för butiksnära informationsflöden inom ICA. Dess ansvar är att ta emot, berika och förmedla stora mängder information (t ex POS-data, Point Of Sale) till andra system inom ICA. Store Transactions har höga krav på kapacitet när det gäller volymer, prestanda och tillgänglighet. Både eventbaserad kommunikation och aggregering av information stödjs.
Detta gör att det är viktigt att teamet som jobbar med Store Transaction har bästa möjliga förutsättningar både på kort och lång sikt. Store Transaction är i en intensiv utvecklings- och uppbyggnadsfas där ett flertal flöden ska läggas till vilket innebär att teamet hanterar många intressenter som konsumerar informationen. Teamet är till största del självorganiserande och består idag av mycket erfarna resurser inom utveckling och test. De tar ett stort ansvar och arbetar nära tillsammans.
Till att börja med består befattningen av två roller, Chef för teamet samt Service Manager för leveransen
Som Chef kommer du vara den som ser till att gruppen byggs upp och formas, ser till att rätt bemanning finns och hanterar sedvanliga chefsuppgifter. Som Service Manager kommer du att leda planering av arbetet (t ex backlog grooming, tertial- och sprintplanering). Du driver förbättringsarbete (retros, teamets utveckling, samarbeten med andra team/intressenter). Du är initial SPOC för nya krav/behov och vid behov leda arbete med kravdetaljering och estimering. I rollen ingår även att driva i prioriteringsforum, ha regelbunden dialog med intressenter och ansvara för att teamet på ett bra sätt kan hantera t ex incidenter och återkommande problem i enlighet med ICAs processer. Du ingår i VUIT Butiks ledningsgrupp som består av fem personer.
För att lyckas i rollen
Bör du ha en akademisk utbildning, samt förståelse för detaljhandel generellt. Du har teknisk bakgrund och gärna förståelse för POS data. Du har dokumenterad ledarerfarenhet och meriterande är om du har erfarenhet av agila arbetssätt. Som person drivs du av att leverera resultat och att löpande förbättra och vidareutveckla verksamheten inom funktionen. Du gillar när det händer saker och att dagen kanske inte alltid blir som du har planerat. Du är strategisk, affärsmässig och utåtriktad och har en stor förmåga att skapa och bibehålla både interna och externa relationer. Du har goda kommunikationsfärdigheter med förmåga att verka som bryggan mellan verksamhet och IT. Ditt ledarskap är delegerande. En viktig egenskap är förmågan att balansera operativt utvecklingsarbete med långsiktigt strategiskt hållbara planer.
Ansök idag - vi gör urval löpande!
Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Cecilia Lundholm på cecilia.lundholm@ica.se. För att säkerställa rekryteringsprocessen och GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansök här. Vi på ICA har ett stort behov av att ny kompetens. Vi fortsätter därför att rekrytera som vanligt, även under tider av Coronasmitta. För din och vår säkerhet väljer vi att genomföra anställningsintervjuer via video och telefon i första hand. Sista dag för att visa intresse är 2021-02-28.
Välkommen till oss!
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.