Chef till kund- och leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Koncernen Office Management kännetecknas av framåtanda och fortsätter att expandera i Sverige, Norge och Finland. Vi söker nu en chef till vår kund-och leverantörsreskontrasom vill vara med på denna resa. Du kommer få en nyckelposition inom ekonomifunktionen och ansvarar för att leda, fördela och utveckla det dagliga arbetet på ekonomiavdelningen.

Arbetsuppgifter:

- Driva det operativa arbetet och leda teamen. Det innebär att du säkerställer leverans med kvalitet och i tid av löpande bokföring, avstämningar, upprättande av månads- och årsbokslut, fakturering samt avstämning av reskontra och leverantörsfakturor.

- Ansvara för att kund-och levreskontraavdelningen driver kontinuerliga processförbättringar genom systematiskt förbättringsarbete i syfte att effektivisera

- Leda och coacha förändring i rutiner och system för att möta verksamhetens behov

- Att säkerställa att det finns effektiva processer för att hantera månadsbokslut och årsbokslut

- Stödja och upprätta bra processer för revisionsarbetet

- Vara sakkunnig inom kund-och levreskontra




Kvalifikationer och Egenskaper:

Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller minst fem års erfarenhet från liknade arbete. Du har erfarenhet av personalledande arbete och vana att driva förändringsprocesser samt systemförbättringar. Vi ser även att du har en grundtrygghet i redovisning och är inte rädd för att vid behov hjälpa till med praktisk redovisning.

Vidare har du ett lösningsfokuserat tankesätt, är målinriktad och är en trygg ledare med en mycket god motivations- och kommunikationsförmåga. Det är viktigt att du kan arbeta i grupp och är inriktad på att skapa goda relationer med såväl teamet som övriga kollegor inom bolaget. För att trivas i rollen måste du vara positivt inställd till arbete i en ständigt föränderlig miljö.

Som person är du prestigelös, serviceinriktad, strukturerad och har ett gott sinne för ordning och reda. Du är självständig och tar stort ansvar för ditt och teamets arbete och trivs med att själv bidra med idéer och förslag för att effektivisera och utveckla verksamheten.

Plats:Stockholm, Kista

Arbetstider:Heltid


Lön:Fast månadslön


Vi arbetar med löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan direkt om du är intresserad av rollen som Kund-och levreskontrachef hos oss. Har du frågor kan du kontakta Recruitment Consultant, Sara Lundberg på 010858 40 67.


Välkommen med din ansökan

Kontaktpersoner på detta företaget

Amanda Fehrm
+46 10 858 40 14
Emilie Amidani
+46 10 858 40 46
Sara Lundberg

Sara Bengtsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Office Management
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 15 mars 2018

Besöksadress

Skalholtsgatan 6-8, Kista
None

Postadress

Skalholtsgatan 6-8
Kista, 16422

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024