Chef till Kundreskontra på Skanska

Arbetsbeskrivning

Presentation

Är du en engagerad ledare som drivs av att utveckla såväl medarbetare som verksamheten? Trivs du i en större organisation där du får möjlighet att arbeta med förändringar i en stimulerande miljö?

Vi söker nu en gruppchef till Skanska Affärsstöd Ekonomi, som ingår i det Shared Service Center som stöder samtliga bolag, med ca 11 500 anställda, inom Skanskakoncernen i Sverige. Inom Affärsstöd Ekonomi arbetar ca 85 medarbetare fördelat på tre grupper och du kommer att vara ansvarig för Kundfakturering och Inbetalningar, som är en grupp på ca 20 personer, inklusive en teamleader. Som gruppchef ingår du i ledningsgruppen för Affärsstöd Ekonomi.

Denna tjänst är en rekrytering och du kommer att sitta i Skanskas fina lokaler på huvudkontoret i Stockholm.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum - så välkommen med din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter

I rollen som gruppchef för Kundfakturering och Inbetalningar kommer du att ansvara för att driva utvecklingen av din enhet, tillsammans med dina drygt 20 medarbetare. Skanska har nyligen implementerat ett nytt affärssystem, Oracle Fusion, och man befinner sig nu i en spännande förändringsfas. Vi ser därför att du har erfarenhet av stora organisationer, är trygg i din ledarroll och är van att leda grupper i förändringsarbete.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:

- ansvar för enhetens mål, budget och KPI:er
- se till att avtalad servicenivå uppfylls gentemot kunderna
- utveckling av handlingsplaner, processer och rutiner
- säkerställande av en väl fungerande process
- att leda, coacha och utveckla medarbetarna
- genomförande av rekryteringar, löneförhandlingar och utvecklingssamtal
- att bidra till att utveckla organisationen inom Affärsstöd Ekonomi

Du kommer att ha personalansvar för drygt 20 medarbetare och vi söker dig som har ett stort engagemang för att utveckla individer och för att driva gruppen och verksamheten framåt.


Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 3 års erfarenhet av en liknande roll, helst inom kundreskontra. Du har god kunskap och förståelse för Shared Service Center som koncept.

För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av att framgångsrikt leda och utveckla team. Du har dokumenterad erfarenhet av att driva förändrings- och processarbete i större organisationer och har goda kunskaper inom redovisning.

Som person är du drivande och handlingskraftig och trivs med att arbeta i en miljö som präglas av förändring och högt tempo. I din ledarroll är du engagerad och motiverande och du har ett starkt intresse av att leda och utveckla dina medarbetare. Vi ser också att du är en tydlig och effektiv kommunikatör, som kan se såväl helhet som detaljer.

Goda kunskaper i Excel är viktigt och har du tidigare erfarenhet av implementering av affärssystem så är det en fördel i rollen.


Känner du igen dig i beskrivningen? Varmt välkommen med din ansökan redan idag.


Förmåner

Om du är attraherad av att arbeta på ett företag som bidrar med grön stadsutveckling kan Skanska erbjuda dig ett intressant och stimulerande arbete i ett företag med hög trivselfaktor. Som anställd på Skanska får du ta del av förmåner såsom bra försäkringar, pensionsplan och friskvårdsbidrag. Lokalerna, som är ljusa och fräscha, ligger i nära anknytning till tunnelbana, bussar och pendeltåg på Kungsholmen i Stockholm.

Företagsbeskrivning

Vi på Skanska har bestämt oss för att vara den ledande samhällsutvecklaren och en förebild i svenskt näringsliv. Därför bygger allt vi gör på våra värderingar inom arbetsmiljö, etik, miljö, kvalitet och lönsamhet. Idag är vi branschledande inom säkerhet och grönt byggande, vilket ger oss konkurrenskraft och lönsamhet.

För att veta mer se www.skanska.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 21 december 2016

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024