Chef till Kundreskontran

Chef till Kundreskontran

Arbetsbeskrivning

Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?

BillerudKorsnäs Service Center, BKSC, ligger i Gävle och består av fyra team och totalt 25 medarbetare. Teamen är fördelade på kundreskontra, leverantörsreskontra, redovisning- och rapportering samt verksamhetsutveckling. Nu söker vi en chef till teamet som arbetar med kundreskontra. Teamet består av en trygg och stabil grupp med 4 medarbetare.

BKSC strävar efter att leverera en hög servicenivå till våra kunder och att ha fokus på att vara lösningsorienterade. Vi vill ständigt ligga i framkant och ser positivt på att ständigt utvecklas och bli bättre på det vi gör.

Om tjänsten
Som Team Manager kommer du leda, utveckla och motivera medarbetarna som ingår i teamet kundreskontra. Teamet arbetar idag med våra enheter i Sverige, Finland och England. Teamets huvudsakliga arbetsuppgifter är hantering av kundinbetalningar och bokslutsarbete. Du kommer ha huvudansvar för att de processer inom verksamheten som rör kundreskontra optimeras och levereras enligt våra uppsatta mål. Som Team Manager för kundreskontran kommer du vara med och påverka utvecklingen av teamet och dess processer. Du kommer att ingå i ledningsgruppen, tillsammans med övriga Team Managers, för vårt Service Center och du kommer rapportera till BKSC Manager.

Kvalifikationer
För oss är det viktigt att du i ditt ledarskap coachar medarbetaren att nå sina mål genom din expertkunskap. Vi tänker oss att du har många års erfarenhet av att arbeta med kundreskontra och att du tidigare har haft en roll med personalansvar. Önskvärt är om du har erfarenhet från harmonisering av arbetssätt samt digitaliseringsarbete, då detta är ett fokusområde den närmaste tiden. Givetvis behärskar du engelska både i tal- och skrift då detta är företagets koncernspråk.

Personliga egenskaper
Du är ansvarsfull, strukturerad och bra på att hålla ordning och reda. Vi ser gärna att du är innovativ och drivs av att leda förbättringsarbete. Du behöver kunna konsten att kommunicera med ett servicetänk, då du kommer ha kontakt med våra kunder i frågor som rör verksamheten. Att du har ett naturligt driv, sprider motivation och har förmågan att engagera är något som vi tycker är viktigt för att komma framåt.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Cavanagh Bergman, Manager BKSC, tfn 070-795 11 25.

Välkommen med din ansökan senast den 15 mars.


Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mona Nyqvist

Marie Asker
+46 0555-41116
Ulrica Johansson
026-15 16 34, 070-795 16 34
Ulrica Johansson

Magdalena Finné

Kristina Karlsson

Tim Paradis

Peter Fors, Chef Centralt Underhåll
+46 011-24 56 43
Johan Wedin, IT Manager Servicedesk
+46 070-516 42 43
Ulrica Johansson
+46 026-15 16 34, +46 070-795 16 34

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BillerudKorsnäs
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Besöksadress

Fröviforsvägen
None

Postadress

BillerudKorsnäs Frövi
Frövi, 71880

Liknande jobb


3 juli 2024

2 juli 2024