OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet (myndigheten) svarar för att den regionala kollektivtrafiken i, samt till och från Sörmland, utförs på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt så att den bidrar till regional utveckling, god miljö och tillgodoser invånarnas behov av kollektivtrafik. Myndighetens övergripande mål är att skapa en attraktiv kollektivtrafik för hållbar tillväxt och utveckling.
Myndigheten har idag verksamhet i Nyköping och Eskilstuna. Traditionella kanslifunktioner och trafikutveckling är i huvudsak placerade i Nyköping medan kundtjänstfunktioner huvudsakligen är placerade i Eskilstuna.
Myndighetens uppdrag och organisation har växt sedan etableringen 2012 och kommer att fortsätta växa till följd av att medlemmarna under 2014 gav myndigheten ansvar för delar av den särskilda kollektivtrafiken samt uppdrag att etablera en kundtjänst- och beställningsfunktion även för den särskilda kollektivtrafiken (sjukresor och färdtjänst). Dessa verksamheter kommer att samordnas från den 1 februari 2016.
Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet - Den moderna myndigheten som är hållbar, professionell och lyhörd.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla servicen och tjänsterna för våra kunder? Vi söker dig som vill leda och utveckla vårt funktionsområde kundtjänst under en viktig period då myndigheten breddar verksamheten med ett samordnat servicecenter för den allmänna och den särskilda kollektivtrafiken.
Som chef för kundtjänst får du en viktig roll i det arbetet. Du kommer att vara delprojektledare för den del som rör lokaler och utrustning vid etableringen av Servicecenter Sörmland och du kommer att delta även i HR och bemanningsprojektet och marknadskommunikationsprojektet.
Du arbetar också aktivt i arbetet med att leda och utveckla de verksamheter som redan idag finns i form av kundcenter och Station 360. Vi förväntar oss att du arbetar nära medarbetarna som en närvarande och tillgänglig chef som kan coacha i service- och bemötandefrågor. En annan uppgift är att effektivisera och samordna arbetet. Vi erbjuder information och service via telefon, webb, e-post, mobilapplikation och personligt besök. Vi arbetar aktivt med att öka resandet och vill ständigt förbättra servicen och tjänsterna till våra kunder. Vår målsättning är att ha hög tillgänglighet och generösa öppettider. Därför är schemaläggning och bemanning en viktig uppgift i din roll. Tolv medarbetare arbetar inom detta funktionsområde idag och för dessa blir du personalansvarig. Som chef för detta funktionsområde ingår även ansvar för verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning och bugetansvar.
I rollen ingår ansvar för myndighetsutövning i form av vår kontrollverksamhet. Vidare ligger ansvaret för kontakter kring avtal om lokaler, larm, säkerhet, post, städning, kaffeautomater etc. på denna roll. En hel del andra administrativa sysslor för att hålla verksamheten igång ingår också. Du ingår i myndighetens ledningsgrupp där du bidrar aktivt till helheten i myndighetens samlade uppdrag.
Vi erbjuder en arbetsplats där medarbetarna trivs och där utveckling och förändring kommer att vara aktuell under överskådlig framtid. Tjänsten är ett vikariat då vår ordinarie chef för kundtjänst kommer att vara föräldraledig. De första 3-4 veckorna planerar vi att du ska få introduktion av den ordinarie befattningshavaren. Tjänsten är placerad i Eskilstuna. Vi erbjuder dig förmåner som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och reseförmåner.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har någon form av eftergymnasial utbildning med lämplig inriktning. Du har jobbat några år inom kundservicesektorn och har varit chef minst något år, där både personal-, budget- och verksamhetsansvar ingått. Du har vana av att både leda och delta i projekt och är van att samverka med olika aktörer och att arbeta genom andra. Självklart har du god vana av att använda moderna IT-verktyg i ditt dagliga arbete och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du kan självständigt planera, strukturera och prioritera ditt eget, och i vissa fall dina medarbetares, arbete.
Vi söker dig som brinner för god kundservice och som lockas och utmanas av utvecklings- och förändringsarbete med målet att skapa ännu bättre service och kundnytta. Du har tankar om nya betalsystem och tekniska lösningar för att utveckla vår service och våra tjänster. Du arbetar med starkt målfokus och tar initiativ till förändring och utveckling inom ramarna för ditt uppdrag. Du har lätt för att samarbeta och har förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Du är trygg i ditt ledarskap och ser medarbetarna som en viktig resurs. Vidare är du trygg även som individ och klarar av att hantera kritik, konflikter och andra prövningar som kan uppstå.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Therese Laidna
016-710 25 09
Rekryteringskonsult Therese Gustavsson