Chef till leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Vi på Experis Finance söker dig som är redo att ta nästa steg i karriären! Vill du arbeta som chef för leverantörsreskontra hos en av våra internationella kunder? Har du flera års erfarenhet av arbete inom detta område, har tidigare haft process- och personalansvar och tycker om att jobba i en internationell miljö? Läs gärna mer om rollen och ansök redan idag då tillsättning skall ske omgående. Varmt välkommen!

Chef till leverantörsreskontra hos en av våra internationella kunder.

Som chef på leverantörsreskontra leder du 10-12 medarbetare i det dagliga arbetet. Din roll är stöttande och du coachar dina medarbetare till att arbeta självständigt. Du har det yttersta ansvaret för att processen kring samtliga fakturor och månadsbokslut sköts effektivt. Du är ansvarig för att utveckla och effektivisera arbetet samt att implementera nya arbetsprocesser. Uppdraget är ett föräldravikariat på ca 10 månader med.chans till en tillsvidareanställning hos oss.
Vem är du?

Du är rak och öppen i din kommunikation och har en god förmåga att kunna ge och ta feedback. Som ledare drivs du av att se dina medarbetare utvecklas samtidigt som de utför de dagliga arbetsuppgifterna självständigt. Du motiveras av att arbeta med ständiga processförbättringar och har förmågan att kunna se verksamheten ur ett helikopterperspektiv samtidigt som du uppfattar detaljer. För att passa som Experiskonsult och hos våra kunder ska du vara självgående, nyfiken, strukturerad och affärs- och kundorienterad

Krav och utbildning

Du har högskoleexamen inom ekonomi och har arbetat i ett till tre år i en liknande roll. Tidigare erfarenhet av SAP är meriterande men det är viktigare att du förstår de ekonomiska processerna i ett bolag. Vi ser det mycket meriterande om du tidigare har arbetat som projektledare med ansvar för systemimplementering. Du är analytisk och självklart en van användare av Excel. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.



Vad kan vi erbjuda dig?

Vi anser oss inte vara som alla andra, vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal och vi försöker alltid utgå från att våra konsultkollegor skall ha en fast tillsvidareanställning.



Våra värderingar

Våra värderingar betyder mycket för oss, det är utifrån dem vi har skapat vår gemensamma värdegrund som hela tiden utvecklas med alla oss som jobbar inom ManpowerGroup. Genom våra värderingar kan vi också tydliggöra den riktning vi tar som bolag, till våra konsulter, kandidater och kunder.

* People - vi bryr oss om människor och den roll arbetet har i deras liv. Vi respekterar människor som individer, litar på dem, stödjer dem och ger dem möjlighet att förverkliga sina mål i livet.
* Knowledge - vi delar med oss av vår kunskap, expertis och våra resurser. Vi lyssnar aktivt och använder den informationen för att förbättra våra erbjudanden, våra tjänster och våra relationer.
* Innovation - vi är föregångare i arbetslivet. Vi vågar vara innovativa, vara pionjärer och utvecklas. Vi utmanar hela tiden för att finna nya och bättre lösningar.



Experis eftersträvar mångfald

Vi värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald inom vår verksamhet.



Kontaktperson

Ansök genom att registrera din CV via länken till höger, urval sker löpande. För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Matilda Pihl på

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 11 november 2016

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


Administrativ chef

5 november 2024

17 oktober 2024

Administrationskoordinator

Administrationskoordinator

16 oktober 2024