OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lönehanteringen i Skövde kommun finns samordnad i en kommungemensam central funktion som ingår i kommunens centrala Personalenhet.Lönefunktionensuppdrag omfattar löne- och pensionsadministration för anställda inom Skövde kommun samt ett antal kommunalförbund. Systemförvaltning, utveckling och drift av våra personalsystem ingår också i uppdraget. Inom Lönefunktionen finns i dag 12 anställda som hanterar ca 6000 löner per månad. Ett utvecklingsarbete pågår med målsättning om samverkan i löne- och pensionshantering mellan kommunerna Skövde, Falköping, Vara, Tibro och Karlsborg. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Driva och ansvara för den löneadministrativa processen i kommunen. Leda, engagera och utveckla funktionens verksamhet och medarbetare. Företräda lönefunktionen och därigenom utgöra den sammanhållande länken för hela kommunens löneadministrativa arbete. Skapa nära samarbete med förvaltningarnas personal- och ekonomifunktioner samt Kommunstyrelsekontorets IT- och Ekonomienhet. Arbeta med utbildningsinsatser inom kompetensområdet. Som ledare förväntas du skapa en god struktur och tillsammans med funktionens medarbetare tillhandahålla en god service, där kvalitet och lyhördhet är ledord. Du ska ha intresse för verksamhetsutveckling och förmåga att se helheter och samband samt skapa goda relationer. KVALIFIKATIONER Relevant högskoleutbildning eller annan motsvarande vidareutbildning, samt erfarenhet från arbete med personal-, lön och arbetsrättsliga frågor. Erfarenhet av att hantera avtal och avtalstext, helst inom det landstings-kommunala området Erfarenhet av att hantera PA-system. Erfarenhet av ledarskap. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.