OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Till Region Örebro län söker vi en chef för Område kundtjänst som är kundorienterad, serviceinriktad och har ett närvarande, tillitsbaserat och delegerande ledarskap. Du är en kommunikativ, erfaren och relationsskapande ledare med flerårig erfarenhet inom kundserviceområdet. Du har tidigare erfarenhet av att leda i förändring och har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Ansvarsområden
Du ansvarar för en väl fungerande verksamhet där vi arbetar med ett högt kvalitetstänk, en god serviceanda och där vi har en kontinuerlig uppföljning av nyckeltal och statistik. Område kundtjänst består av två avdelningar, Servicecenter och Telefonväxeln. Flera år i rad har vår telefonväxel vunnit SM i telefoni vilket vi är mycket stolta över. Området är en del av en utvecklingsinriktad serviceorganisation, Regionservice. Vi finns i moderna och ändamålsenliga lokaler.
Område Kundtjänst består av två avdelningschefer samt tre gruppchefer och ca 75 medarbetare som arbetar inom Servicecenter och Telefonväxeln.
Gemensamt för oss är vår mycket höga serviceanda. Ett gott bemötande och en bred kunskap om Region Örebro län som helhet kännetecknar vårt glada gäng. Vi arbetar tillsammans i olika grupperingar för att leverera högkvalitativ service och support till Regionens olika verksamheter. Vi arbetar aktivt för att kontinuerligt utveckla medarbetare och våra tjänster.
I Servicecenter tar vi emot felanmälningar, beställningar samt ger support och förmedlar ärenden inom IT, vård- och administrativa system, fastighetsfrågor, telefoni, städ och transport. Till oss kommer också alla medarbetare och kommunanställda för att få sitt eTjänstekort utfärdat. I Telefonväxeln förmedlar vi ca 5000 samtal internt och externt, dygnet runt. Vid akuta larmlägen och vid extra ordinära händelser har Telefonväxeln en viktig roll för att kalla in rätt kompetens.
Som chef för Område kundtjänst arbetar du med att leda, utveckla, följa upp och samordna verksamheten enligt regionledningens intentioner och kundernas behov. Rollen ingår i ledningsgruppen för Regionservice där du förväntas bidra till utvecklingen av hela serviceorganisationen. Att utveckla kunddialogen och dess processer är en viktig del. Som kundtjänstchef rapporterar du till förvaltningschefen för Regionservice.
• Du har budget-, personal-, resultat- och arbetsmiljöansvar
• I uppdraget ingår även ansvaret som säkerhets- och beredskapsansvarig för Regionservice.
• Du arbetar för att tillsammans med övriga chefer inom området skapa helhet och sammanhang, göra nödvändiga prioriteringar och att utveckla verksamheten som både är omfattande, bred och verksamhetskritisk.
• I rollen ingår även att delta i lokala och nationella nätverk och på ett positivt sätt kunna företräda regionen.
Kvalifikationer
Du har relevant akademisk utbildning eller annan kompetens som bedöms likvärdig. Du har en flerårig erfarenhet från ledande befattning med resultatansvar och då gärna inom liknande område.
Du har stor erfarenhet och kunskap av att arbeta med kundservice i en ledande roll, och motiveras av att leda och utveckla både dina medarbetare och organisationen. Tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation tror vi underlättar förståelsen för samarbetet mellan verksamhet och politik.
Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av förändringsledning samt att du har tidigare erfarenhet av leda genom andra.
Utöver ovanstående har du:
• Mycket goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift
• God teknisk förståelse inom IT
• Goda kunskaper om säkerhetsarbete, kontinuitetsplanering, händelseanalys och riskanalys
Ansökan
Välkommen med din intresseanmälan senast: 2021-09-28.
För information: Kontakta Gabrielle Peteri, senior rekryteringskonsult via e-post: gabrielle.peteri@randstad.se
Om företaget
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och expertis inom bland annat IT, fastighet, kost, städ, logistik, medicinsk teknik,
support, upphandling, arkivering och administration. Vi har också ett strategiskt ansvar för utveckling av våra verksamheter. Våra 950 medarbetare är vår stora tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus. Vi drivs av ett stort engagemang för helhetssyn, samverkan och utveckling av arbetsmetoder.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.
Hemsida: www.regionorebrolan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044