OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Framtiden Byggutveckling startades 2016 för att nå målet om ett kraftigt ökat bostadsbyggande i Göteborg. Bolaget initierar, utvecklar och producerar bostäder i hela Göteborg utifrån det allmännyttiga uppdraget. Framtiden Byggutveckling ingår i Framtidenkoncernen där också de förvaltande bolagen Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder och Poseidon ingår. Inom koncernen finns även Egnahemsbolaget, GöteborgsLokaler och Störningsjouren. Framtidenkoncernen är Göteborgs allmännytta och Sveriges största bostadskoncern.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en chef till vår projektavdelning. Är du en erfaren ledare och vill bidra till att bygga ett bättre Göteborg? Då vill vi att du hör av dig.
Projektavdelningens huvuduppdrag är att driva projektutveckling från detaljplanestart till överlämning av inflyttningsklara bostäder. Ledstjärnan i arbetet utgörs av en koncernövergripande affärsplan och flera strategier som stakar ut vägen och ger ett ramverk för uppdragets genomförande. Avdelningen består av drygt 15 medarbetare, projektchefer, projektledare, biträdande projektledare, installationsexpert och eftermarknadsansvarig.
Som chef för Projektavdelningen leder du avdelningens arbete. Du arbetar aktivt med att utveckla avdelningens arbetssätt och att medarbetarna har rätt förutsättningar. Din kompetens inom projektutveckling är viktig för avdelningen och för hela bolaget.
Tillsammans med övriga kollegor i bolagets ledningsgrupp deltar du i arbetet med att utveckla bolaget för att leverera på uppdraget.
KVALIFIKATIONER
Vi letar efter dig som drivs och stimuleras av ledarskap och projektutveckling och som vill jobba med att sänka kostnader och öka effektiviteten för att kunna bygga fler och bättre bostäder.
Som chef har du personal- och arbetsmiljöansvar och tar även övergripande ansvar för avdelningens projekt. Du sköter resursplanering och kompetensförsörjning och ansvarar för att bolagets förhållningssätt och strategier är kända och implementeras. Du har också byggherreansvar, driver avdelningens frågor, överser externa samarbeten och ingår i bolagets ledningsgrupp.
Vi söker dig med relevant högskoleexamen för branschen. Du är en skicklig ledare med stark drivkraft och bra organisationsförmåga som brinner för att utveckla dina medarbetare. Du har jobbat med projektledning och är kunnig och erfaren inom förändringsarbete. Du har god erfarenhet av stads- och bostadsutveckling, gillar att samarbeta med andra, både internt och externt, och ser det som en förutsättning för bättre resultat.
För att klara uppdraget behöver du ha erfarenhet i projektutvecklingens alla skeden. En stor fördel är också att du har god kännedom av hur politiskt styrda organisationer fungerar.
Vi erbjuder dig en möjlighet att bidra till en historisk expansion av bostäder i Göteborg. Vi arbetar i en spännande miljö på Johanneberg Science Park där organisationerna i lokalerna spelar viktiga roller för att utveckla nya innovationer och bygga ett hållbart samhälle.
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Cordovan Career. För mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pia Strandh.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.
ÖVRIGT
Framtiden Byggutveckling har i dag ca 2 000 bostäder i produktion och en pågående portfölj som sträcker sig 10 år in i framtiden. Omsättning för 2020 var drygt 2 miljarder kr och vi hanterar närmare 100 projekt i olika skeden. Bolaget har under åren utvecklats successivt och utökats med nya roller och funktioner för att klara uppdraget. Just nu är vi drygt 35 anställda med stort engagemang och expertis inom olika områden fördelat på tre avdelningar projekt, utveckling och affärsstöd.
Som allmännyttigt bolag jobbar vi aktivt med utveckling av en effektiv och kvalitativ produkt med mål om rimliga hyror. En självklarhet för oss är trygga livsmiljöer, minskad miljöpåverkan och kostnadseffektiv förvaltning.