OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Chef till utbildningsadministration och kundcenter, Göteborg
Folkuniversitetet har en stor och omfattande verksamhet inom folkbildning. Vi genomför nu förändringar av vår organisation som innebär att vi samlar verksamhet från utbildningsadministration, reception och regionalt kundcenter till en gemensam serviceenhet som vi nu söker en verksamhetsledare till. Sista ansökningsdag 7 maj.
Folkuniversitetet erbjuder ett brett utbud av kurser, föreläsningar och längre utbildningar inom varierande ämnesområden och för olika målgrupper. Vi har också ett omfattande kontaktnät med föreningar och grupper som på eget initiativ valt att genomföra kurser i samarbete med oss. Hos oss finns en kreativ lärmiljö med kompetenta och engagerade medarbetare som sätter det personliga mötet och kunskapen i centrum.
Är förnyelse och viljan att pröva nya vägar viktigt för dig? Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en kreativ miljö där vi har stort fokus på service och att utveckla verksamhetens processer och metoder.
Tjänsten
Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare leder du förändringen med att samordna verksamheten och skapa tydliga och kvalitetssäkrade processer. Till din hjälp har du 15-18 medarbetare som delar vår syn på kunskap och livslångt lärande för alla och som är stolta över sitt jobb. Våra förväntningar på dig är att du genom en ödmjuk men tydlig och involverande ledarstil skapar delaktighet och engagemang som leder till utveckling av såväl verksamhet som medarbetare. Du och dina medarbetares arbete innebär att ge en god service gentemot såväl interna som externa intressenter. Det tror vi leder till högt förtroende som i sin tur bidrar till kurser, arrangemang och utbildningar med hög kvalitet och nöjda kunder.
Du ingår i distriktets ledningsgrupp och är direkt underställd distriktschefen. En del av verksamheten omfattar hela regionen vilket innebär att du också kommer att rapportera till vår marknadschef.
Din bakgrund och kompetens
Du bör ha mångårig erfarenhet av att leda personal i liknande verksamhet med kundfokus. En eftergymnasial utbildning inom t ex servicemanagement tror vi kan vara en bra bakgrund men också andra utbildningsinriktningar kan vara aktuella. Din IT-kompetens är god och du har förmåga att se möjligheter och utveckling av verksamhet med stöd av digitala verktyg.
Som ledare hos Folkuniversitetet behöver du vara målmedveten och resultatinriktad samt vara strukturerad och tydlig i ditt förhållningssätt. Du tycker om att samverka med andra människor samt att skapa och underhålla kontakter såväl internt som externt. Det är viktigt att du har fokus på förnyelse och verksamhetsutveckling och kan skapa engagemang hos dina medarbetare. Vi förutsätter också att du delar vår syn på människors lika värde och rätt till kunskap. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och fokus på problemlösning i ett oftast högt tempo.
Anställningsform
Tjänsten omfattar 100 % och är en tillsvidareanställning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2017-05-07 via vår e-rekrytering. Vi behandlar inkomna ansökningar och håller intervjuer löpande.
För mer information och frågor
Charlotte Day (Distriktschef) 031-10 65 42, charlotte.day@folkuniversitetet.se
Annelie Beckius (HR-chef) 031-10 65 37, annelie.beckius@folkuniversitetet.se
Fackliga representanter
Kerstin Namuth (Unionen) 031-10 65 03, kerstin.namuth@folkuniversitetet.se
Nicklas Lann Hagberg (SACO) 0733 – 91 70 19, nicklas.hagberg@folkuniversitetet.se
Om Folkuniversitetet Sverige
Folkuniversitetet är ett studieförbund som bedriver folkbildning och vuxenutbildning på ett 40-tal orter i Sverige. Vi är bildade av de fem stiftelserna Kursverksamheten vid Stockholms, Uppsala, Göteborgs, Lunds respektive Umeå universitetet. Folkuniversitetet är fristående från politiska, religiösa och fackliga intressen. Vår idé är att genom kunskap och skapande ge människor förutsättningar för ett rikare liv!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare