OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har ambitiösa planer för vår bankverksamhet och söker nu dig! Är du som ledare riktigt vass på att driva utveckling, coacha och skapa förutsättningar för dina medarbetare att prestera och må bra på jobbet? Har du modet, integriteten och viljan att ta dig an vår utvecklingsresa och tillsammans med dina medarbetare leverera kundmöten i världsklass? Då hoppas vi att du hör av dig! Varmt välkommen med din ansökan till oss på Länsförsäkringar Bergslagen.
Om jobbet
Banksupporten jobbar med kundservice via telefon och digitala kanaler, samtidigt som de på många sätt är navet i vår bankorganisation. Med fokus på kundupplevelse vill vi utveckla och koppla samman fysiska och digitala möten, allt för att möta varje kunds behov på bästa sätt. Du kommer att stötta, coacha och utveckla dina 20 medarbetare med fokus på måluppfyllnad, trivsel och glädje till arbetsuppgiften. Du ingår i ledningen för Affärsområde Bank där du förväntas bidra på strategisk nivå, samtidigt som du med ett nära ledarskap driver det dagliga operativa arbetet och utvecklar verksamheten framåt.
Som chef för Banksupporten kommer du att ha många kontaktvägar och samarbeten inom hela bolaget. Du, tillsammans med dina medarbetare, är alla viktiga nyckelspelare som tillsammans jobbar för att kunden ska få en professionell och riktigt bra upplevelse av oss.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att utvecklas på både ett personligt plan och i din yrkesroll. Du kommer att jobba i ett engagerat team som har tydliga gemensamma mål och ett tydligt fokus på kundupplevelse. Vi som arbetar här brinner för att hjälpa våra kunder och vi ser samtidigt till att ha roligt och stötta varandra. Vi som bolag jobbar lokalt vilket ger dig stora möjligheter att bedöma hur du bäst främjar en framgångsrik, välmående och presterande grupp. Länsförsäkringar är en trygg arbetsgivare med mer än 170 års erfarenhet i branschen.
Vem är du?
För att vara aktuell för den här tjänsten behöver du ha gedigen ledarerfarenhet och med det ha hunnit utveckla trygghet och kunskap om allt vad ett chefskap och dess komplexitet innebär. Har du erfarenhet från bank-och finansbranschen är det meriterande, likaså om du är riktigt duktig och erfaren inom området digitala kundmöten.
Allra viktigast för att bli framgångsrik i rollen, och för att du också ska trivas hos oss, är dina personliga egenskaper. Vi ser att du som söker tjänsten identifierar dig med att vara kundfokuserad och resultatorienterad. Du har ett problemlösande förhållningssätt och gillar att utveckla verksamheten för att effektivt kunna leverera en ännu bättre kundupplevelse. Din förmåga att samarbeta och skapa relationer med såväl kollegor och medarbetare är givetvis viktiga värden för att du ska passa in hos oss. Vidare behöver du ha förmåga att behålla ditt långsiktiga helhetsperspektiv i en fartfylld vardag där många bollar puckar på din uppmärksamhet.
Låter det intressant?
Vill du veta mer, ring Affärsområdeschef Bank - Pia Sundeck 073-025 01 30 eller HR generalist Anne Pettersson 073-800 43 03.
Fackliga representanter är Helena Lindberg 021-19 01 85 för Forena och Linda Kamsvåg 021-19 02 19 för Akademikerföreningen.
Tjänsten är en heltidsanställning med placering på vårt kontor i Västerås.
Välkommen med din ansökan senast 16 augusti.Vi rekryterar löpande, vilken innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista anställningsdag.
Vi gör allt vi kan för att främja en fördomsfri rekryteringsprocess och inkluderar därför tester som en del av urvalsarbetet. Vi eftersträvar och jobbar aktivt med att främja mångfald, olikheter är för oss en viktig styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och språkkompetens.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann Lidén Pettersson, Säljledare
019-19 46 12
Tarja Lund, Skadechef
021-190117
Christina Wilhelmsson, Skadechef
019-194639
Fredrik Jonsson, Försäljningschef
019-194695
Maria Ridman, Försäljningschef
021-190231
Heléne Hemlin, Säljledare
021-190151
Susanne Lidmo, Chef Skadeförebygg och Säljstöd
021-19 02 20
Ann-Christin Lindahl, Affärsområdeschef Bank
021-190161