Chef Transport Outbound

Chef Transport Outbound

Arbetsbeskrivning

Vill du leda och utveckla ett team inom operativ transport? Coop i Eskilstuna söker en engagerad person som trivs i ett fartfyllt arbetsklimat. Ta chansen att bidra till vår kunds effektiva automatiserade logistik och bli en del av ett framgångsrikt företag.

Sök nu och växla upp din karriär!

Om Coop Logistik

Logistikverksamheten på Coop är avgörande för att våra butiker ska få rätt varor på hyllorna. Vi hanterar årligen 280 000 leveranser från våra terminaler till över 800 butiker i hela Sverige.

Vid arbetet med att skapa en hållbar och attraktiv arbetsplats har det handlat om att hitta en balans mellan aktivitet och upplevelse liksom vila och återhämtning, det ska vara energigivande att vara på jobbet!

Som medarbetare på Coop logistik spelar du en avgörande roll för att säkerställa en hållbar, miljövänlig och lönsam varuförsörjning. Vi möjliggör en prisvärd och hållbar matupplevelse för alla våra kunder och medlemmar helt enkelt!

Coop är den enda aktören i dagligvaruhandeln som transporterar en stor del av sina varor per med tåg. Ytterligare 5 000 lastbilstransporter ersätts när tre tåg med 13 vagnar var nu rullar på spåren!

Redan 2009 började vi gå från lastbil till tåg, och totalt innebär tågtransporterna att vi varje år undviker närmare 17 000 lastbilstransporter, motsvarande utsläpp av koldioxid med 9 600 ton eller 20 procent av den klimatpåverkan vi mäter och rapporterar varje år.

Om tjänsten

Att arbeta på Coop Logistik i Eskilstuna innebär att du blir en del av en avgörande kedja för att säkerställa att Coops varor når ut till butiker runt om hela Sverige. Terminalen i Eskilstuna kommer vara Europas största helautomatiserade terminal för livsmedel och kommer att ha en totalyta på 109 000 kvm, 36 meter som högsta takhöjd samt skapa ca 400 arbetstillfällen vid full drift.

Tjänstens syfte är att samarbeta med våra terminaler och Supply Chain-avdelning för att säkerställa att Coop effektivt levererar varor till och från våra butiker, kunder och leverantörer, med en stark inriktning på kostnadseffektivitet, miljö och kvalitet. Som chef spelar du en central roll i att skapa de nödvändiga förutsättningarna för att erbjuda branschledande logistiklösningar för Coops detaljhandel.

Uppgifter som Chef Transport Outbound

Dina ansvarsområden kan delas upp i tre kategorier:

Operativ nivå:

• Planera, leda och utföra transporterna från leverantör till butik effektivt och kvalitativt.
• Analysera och agera på avvikelser i kostnad och kvalitet dagligen.
• Utveckla och coacha medarbetare tillsammans med gruppchefskollegor.
• Samarbeta med andra Clab-funktioner, transportörer och butiker.
• Ansvara för fakturakontroll.

Taktisk nivå:

• Säkerställa avtalens efterlevnad.
• Ledning, arbetsfördelning och bemanning.
• Analysera avvikelser och rapportera på högre nivå.
• Ekonomisk uppföljning vid månadsbokslut.
• Driva ständiga förbättringar och standardisera arbetsmetoder.
• Ingå i planeringsavdelningens operativa ledning.

Strategisk nivå:

• Bidra i strukturella utvecklingsprojekt.
• Framhäva förbättringsförslag för utveckling

Är du rätt person för jobbet?

Operativa och taktiska erfarenheter: Du behöver ha en gedigen erfarenhet av att leda och delta i operativa aktiviteter inom transport och logistik. Du måste kunna hantera och effektivt driva Coops dagliga transportoperationer.

Ledarskap på en mer strategisk nivå: Förutom ditt operativa arbete måste du kunna agera som en strategisk ledare. Det innebär att du kan utveckla och implementera transportstrategier som stödjer Coops övergripande mål och vision.

En logisk förmåga på hög nivå: Du behöver ha en skarp och analytisk tankeförmåga. Det är avgörande att du kan analysera data, identifiera effektivitetsförbättringar och fatta beslut baserat på denna information.

Van och erfarenhet av att hantera komplexa problem: Inom transport och logistik kan komplexa problem och utmaningar uppstå. Din förmåga att framgångsrikt hantera och lösa dessa problem är avgörande.

Vi ser även att du har en akademisk utbildning inom logistik/ ekonomi eller liknande. Vidare kan du uttrycka dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift.

Om anställningen

Placeringsort: Eskilstuna

Tillsättning: Omgående eller enligt ÖK.

Anställningsform: Direktrekrytering (tillsvidare med sex månaders provanställning)

Arbetstider: Heltid, dagtid

Information

Vi tar emot ansökningar löpande så tveka inte med att registrera ditt CV och Personligt brev redan idag! Kontakta ansvarig rekryterare Emelie Horn, emelie.horn@lernia.se om du har frågor kring tjänsten!

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2023
  • Ansök senast: 12 november 2023

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024