OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AH Executives har utifrån flera års erfarenhet skapat en unik och framgångsrik modell i syfte att säkerställa rätt kandidater och kompetens kopplat till våra uppdragsgivares mål och visioner. Vår samlade kompetens och kundanpassade processer ligger till grund för utvecklande och lyckade samarbeten, rekryteringar och interimslösningar.
AH Executives modellen bygger på insikt och förståelse för våra uppdragsgivares verksamhet och bransch. Vi på AH Executives har en tydlig vision om hur rekryteringar, interimslösningar och dess processer kontinuerligt kan vidareutvecklas i interaktion med våra uppdragsgivare. AH-modellen och våra processer gör det också möjligt att effektivt kvalitetssäkra våra uppdrag.
CHEF UTESÄLJ
AH Executives kund är verksamt inom områden som logistik, distribution, bygg, event, retail med flera och är beläget i Bromma.
I rollen som Chef för Utesälj har du ansvar för Utesäljorganisationen som idag består av 10 Key Account Managers. Företaget har branschens bredaste rikstäckning med etablering över hela Sverige.
Om rollen
Din roll blir att utforma och verkställa arbetsuppgifter inom ditt ansvarsområde på ett produktivt och effektivt sätt utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer. Du arbetar aktivt med att omsätta strategier i praktiken, utveckla affärsverksamheten och skapa lönsamma affärer.
Vidare kommer du bl.a. att;
Ansvara för att Utesäljs försäljningsbudget uppnåsLeda och fördela arbetet inom Utesäljorganisationen Regelbundet hålla i avdelningsmöten, stödja och agera coachPlanlägga, genomföra och följa upp försäljnings- och marknadsaktiviteterBudgetarbete, rapporter och uppföljningarDriva egna affärer från A till Ö Agera anbudskoordinator vid större affärerKonkurrensbevaka marknaden och hålla sig ajour med utvecklingenHa personalansvar för teamet Utesälj
Om dig
Du är en person som har högt eget driv, är förändringsbenägen, lösningsorienterad och som vågar utmana och utveckla verksamhet. Du är initiativtagande och trivs med att ta ansvar för andra samt även arbeta med egen försäljning.
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäljning, marknadsföring eller motsvarande samt följande erfarenhet;
Cirka 5 års erfarenhet av ledarskapEgen erfarenhet av försäljning med dokumenterat resultat.Erfarenhet och kunskap av värdebaserad försäljning och tjänstepaketeringErfarenhet av förändringsarbeteErfarenhet av att arbeta och leda med hjälp av CRM-verktygFörhandlingsvana och grundläggande kunskaper i avtalsrätt
För att vara framgångsrik i denna roll ser vi även att du är en kommunikativ person med hög social kompetens och analytisk förmåga. Du håller deadlines, har en professionell attityd och är en bra förebild och representant för företaget.
Om tjänsten
Omfattning; Heltid, tillsvidare
Placering: Bromma
Start: Hösten 2021, enligt överenskommelse
Har du frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen får du gärna kontakta ansvariga rekryteringskonsulter.
Inez Almquist, inez.almquist@ahexecutives.se
Hans Holmqvist, hans.holmqvist@ahexecutives.se
Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt då våra intervjuer sker löpande.
Välkommen!