OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
JULA POSTORDER AB är ett framgångsrikt och expansivt företag inom lågprishandel med varor för villa, fritid, hemmafixare,hantverkare, lantbruk och småindustri. Vi marknadsför oss bl a med Julakatalogen som kommer ut två gånger per år. Vi har för närvarande[30 st varuhus i Sverige och[7 i Norge. Vi bedriver även försäljning på www.jula.se.[ Omsättningen[2008 var 2 miljarder[kr och vi sysselsätter ca[1200 personer. Vi söker dig som vill ansvara för uppbyggnaden av en ny avdelning för utveckling av varuhuskedjan och kvalitetssäkring av befintliga enheter. Du kommer att leda ett team bestående av en Space Manager, en Merchandiser samt en inredningsgrupp. I ansvaret ingår att initiera och testa nya butikslösningar. Du kommer att arbeta med optimering och utveckling av inredningslösningar, butiksdesign och Store Planning, med hjälp av bland annat kundströmsanalyser. Du ska även arbeta för att öka lönsamheten inom olika produktkategorier genom att optimera varuplacering och säljstöd med utgångspunkt från våra kunders behov. Avdelningen för varuhusutveckling ska också utveckla den mekaniska försäljningen med hjälp av lösningar för butikskommunikation, varuexponering och skyltning. Du kommer att vara en viktig länk mellan varuhuskedjan och övriga avdelningar i säljprocessen; inköp, marknad, försäljning och logistik. Tjänsten kommer att vara underställd kedjechefen. För rätt person är detta ett toppjobb inom ett av Sveriges mest intressanta handelsföretag. Kvalifikationer: Gedigen erfarenhet från detaljhandeln är ett krav, gärna med erfarenhet från utveckling av butikskoncept. Erfarenhet från Space Management och Merchandising inom modern butikskedjedrift är meriterande, såväl som högskoleexamen inom design, Key Account Management eller annan likvärdig utbildning. Som person är du driven, strukturerad med hög social kompetens och god kommunikationsförmåga. KONTAKTINFORMATION: Kari Koivisto, Kedjechef. Tel. 0511-246 00