OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
POLISMYNDIGHETEN SÖKER CHEFER TILL BF/IGV-GRUPP VID LPO MEDELPAD, ARBETSORT SUNDSVALL (C9081/2016)
Polismyndigheten består av drygt 28 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 organiserades den nya polismyndigheten i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Polisregion Nord har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden, Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland, två regionala enheter, en underrättelsesektion samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
I regionen finns 12 lokalpolisområden som arbetar med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.
Lokalpolisområde Medelpad innefattar Sundsvall, Timrå och Ånge kommun. Sundsvall är huvud ort- och Medelpad är det största Lokalpolisområdet i Polisområde Västernorrland. Totalt finns 16 grupper vid Lokalpolisområde Medelpad.
Inom lokalpolisområdets verksamhet finns BF-IGV som hanterar den händelsestyrda och planlagda verksamheten dygnet runt. BF-IGV är även en del att lokalpolisområdets arbete med Medborgarlöften och andra trygghetsskapande åtgärder.
Vi söker nu en gruppchef till BF/IGV 5 i LPO Medelpad. Arbetsort Sundsvall
Som chef för BF/IGV-grupp vid region Nord
ska du
- inom ramen för ditt ansvarsområde ansvara för att verksamhetens uppdrag utförs
- tillsammans med dina medarbetare verka för verksamhetens långsiktiga förändrings-och utvecklingsarbete
- ingå i lokalpolisområdets ledningsgrupp
- ansvara för såväl utvecklingssamtal som lönesamtal/lönesättande samtal för dina medarbetare
- ansvara och verka för en miljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och ständiga förbättringar
- företräda hela Polismyndigheten både externt och internt och arbeta för att stärka förtroendet för polisverksamheten.
är du
- verksamhetsansvarig - genom dina medarbetare når du goda resultat som ger önskvärda effekter.
- arbetsgivare - du påverkar och tar ansvar för arbetsgivarpolitiken samt tillämpar den för verksamhetens bästa.
- ledare - utifrån uppdraget coachar, motiverar, stödjer och skapar du förutsättningar för dina medarbetare att nå sin fulla potential.
har du
- Minst 6 månaders erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande
- Polisexamen
- Erfarenhet av det aktuella verksamhetsområdet
- Erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten.
besitter du
- förmåga att kommunicera med medborgare och medarbetare
- förmåga och vilja att lösa samhällsproblem tillsammans med andra samhällsaktörer
- förmågan att sätta mål och uppnå resultat som leder till önskvärda effekter
- förmåga och vilja att initiera, motivera, driva och leda förändring från såväl ett utifrån- som ett inifrånperspektiv
- förmåga att tillvarata medarbetarnas potential i utveckling av verksamheten
- förmåga att peka ut riktning, förklara varför samt skapa förutsättningar för att ta sig dit
För att kunna se hela kravprofilen, se annons på polisen.se
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor.
Fackliga företrädare:
Polisförbundet Nord: Lisa Fältmark
ST: Mattias Keskitalo Nilsson
SACO: Ingegerd Nilsson-Ramm
SEKO: Rasmus Jonasson
Nås via polisens växel 114 14
Du söker befattningen via Polisens Rekryteringsstöd, här: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=f408352e-1a25-4ab8-b154-154c1f04be58