OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker två ledare till våra team som arbetar med inkommande rådgivning och kundservice inom Försäkringscenter.
Om jobbet
Vi är mitt i en spännande förändring och söker nu två chefer till våra grupper som arbetar med det viktiga uppdraget att ta emot de kunder som kontaktar oss digitalt eller via telefon för att teckna ny eller få hjälp med sin befintliga försäkring, samt övriga kundservicefrågor. Som chef för denna gruppering kommer du få vara med och tillsammans forma vår nya organisation, våra nya arbetssätt och processer. Du har det övergripande ansvaret för ca 10 medarbetare som jobbar med kundservice och rådgivning med fokus på att se helhet för våra kunder. Du ansvarar för att planera, samordna, följa upp och utveckla arbetet inom din grupp, i nära samarbete med avdelningschefen samt dina teamchefskollegor med liknande uppdrag. Som en naturlig del i ditt jobb ingår att coacha och stödja dina medarbetare och du ansvarar för personal, budget och verksamhet. Du, tillsammans med dina medarbetare, samverkar dagligen med andra grupper inom Dalarnas med fokus på den bästa kundupplevelsen.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, alternativt annan utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet vi bedömer som likvärdig. För oss är det viktigt att du har ett stort intresse för människor och ledarskap samt gärna erfarenhet av att leda andra. Har du erfarenhet av kundtjänstverksamhet är det toppen. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom försäkringsbranschen.
För att trivas i rollen ser vi att du är en trygg och förtroendeingivande ledare med ett förändringsdriv. Vidare är det av stor vikt att du är coachande och ser kommunikation och feedback som viktiga verktyg för att utveckla dina medarbetare och dig själv. Vi verkar i en regelstyrd bransch vilket ställer höga krav på oss som företag, det är en självklarhet för dig att alltid agera i enlighet med bolagets interna riktlinjer samt tillämpliga lagar. För dig är det viktigt att alltid jobba med ett högt kund- och medarbetarfokus och du har förmåga att effektivt anpassa ditt beteende till nya situationer. Du agerar som ett föredöme i bolagets strategiarbete i vår fortsatta resa mot Dalarnas 2030 och du motiverar andra att vilja prestera och uppnå mål.
Om oss
Våra tidigare affärsområden Privat och Företag slås samman och vi skapar nu Affärsområde Försäkring. Det som ett led i att bli ”Ett Dalarnas” med en ännu mer sömlös upplevelse där vi förtätar samarbetet internt inom alla våra affärsområden för en ännu starkare kärnaffär. Försäkringscenter ansvarar för att på bästa sätt ta hand om våra kunder som kontaktar oss digitalt eller via telefon, men är också kärnan som ser till att hela vår försäkringsverksamhet fungerar på bästa sätt. Allt för att vi ska kunna fokusera fullt ut på att leverera en så bra kundupplevelse som möjligt.
Övrig information:
Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med ett starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Som en del i processen kan du komma att få genomföra tester.
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
För ytterligare information kontakta: Pernilla Hindsberg, Chef Försäkringscenter, 023-930 33.
Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur med möjlighet till utveckling, attraktiva anställningsvillkor och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna.