Chefs assistent till ett välkänt globalt stort bolag!

Chefs assistent till ett välkänt globalt stort bolag!

Arbetsbeskrivning

Som Chefs assitent får du en unik möjlighet att arbeta i en dynamisk och framåtblickande miljö. Du kommer att stödja chefen i allt från kalenderhantering och möteskoordination till att driva kompetensutvecklingsaktiviteter, samtidigt som du får en inblick i den spännande och snabbt föränderliga världen av elektrisk framdrivning.
Om du trivs i en högtempo-miljö, är proaktiv och har en serviceinriktad inställning, kommer detta vara en fantastisk chans att utvecklas och bidra till en hållbar framtid på företaget. Vi ser fram emot att höra från dig!

OM TJÄNSTEN
Som Chefs assistent här kommer du stötta en avdelningschef på avdelningen Energiledning, Framdrivning och Energi
Propulsion. Avdelningen är en enhet inom Engineering med ett tydligt syfte att vara ledande inom Electric Propulsion. Här arbetas det i en rolig och högt tempo organisation mitt i elektrifieringsresan. Vi erbjuder dig att arbeta i en framåtblickande och dynamisk miljö tillsammans med mycket erfarna och motiverade kollegor, vilket ger dig en unik chans att arbeta i roliga och djupt kunniga ledningsgrupper.

Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig från december 2024 till juni 2026.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som Chefs assistent kommer ditt huvudansvar vara att stödja avdelningschefen med allt som rör verksamheten för att säkerställa ett så effektivt arbetsflöde som möjligt. Du fungerar som en möjliggörare för att säkerställa att dagarna planeras så effektivt som möjligt och agerar som en länk mellan interna och externa affärsrelationer genom hantering av chefens e-post, kalenderkoordination, agendor, townhalls, offsites och presentationsmaterial.
Du kommer även att planera och koordinera möten, besök, events, resor, tidrapportering samt andra administrativa uppgifter inom det administrativa basområdet.

I rollen ingår också att engagera dig i kompetensutvecklingsaktiviteter, stödja organisationen med utbildningsförfrågningar och hantera administrativa uppgifter relaterade till kompetensområdet på enhetsnivå. Att agera kompetenskoordinator innebär att arbeta med projekt som exempelvis flyttar, uppbyggnad och underhåll av informationskanaler som SharePoint-siter med mera.

Du kommer att få en fantastisk möjlighet att lära dig och förstå verksamheten på en hög nivå och vara en del av teamet i arbetet framåt. Proaktivitet och ett serviceinriktat tänkande är avgörande för att lyckas i denna position. Vi uppmuntrar ett nyfiket och positivt förhållningssätt samt en vilja att lära!

VI SÖKER DIG SOM
- Har en lång erfarenhet som chef assistent eller flera års erfarenhet från en liknande stödfunktion
- Är kunnig i Microsoft Office-paketet
- Obehindrad i Engelska då språket är företagets internspråk
- Körkort B

Det är viktigt att du verkligen gillar att bygga nätverk, fungerar självgående, är nyfiken på nya IT-verktyg, brinner för att hjälpa andra och trivs i en assistentroll med förståelse för vad det innebär.

Det är meriterande om du är
- Obehindrad i Svenska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Social
- Ordningsam

Vi ser gärna att du har en proaktiv inställning till att lösa dagliga problem och att du alltid är serviceinriktad. Du är van vid att arbeta i en snabbföränderlig miljö och trivs med det tempo som kommer med det, vilket ger dig ytterligare driv och stimulerar din känsla för brådskande, kreativitet och nyfikenhet. Du har förmågan att skapa förtroende omkring dig och kan påverka andra med rätt inställning och företagskultur. Vidare är du analytisk, organiserad och har ett stort öga för detaljer.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2024
  • Ansök senast: 13 december 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024