Chefsadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

ÅM2017-1052

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Din viktiga vardag – dina arbetsuppgifter

Anställningen är placerad på Riksenheten mot korruption. Här finns 16 medarbetare; åklagare, revisorer och åklagaradministratörer. Vi är samlokaliserade med Riksenheten för säkerhetsmål som har fyra medarbetare och vi bistår dem med administrativ service. Administrativt samarbete sker vidare även med Internationella åklagarkammaren och Riksenheten för miljö- och arbetsmiljöbrott, vilka också har verksamhet samlokaliserad med oss. Som chefsadministratör blir du ett stöd för kammarchefen i administrativa frågor och del av kammarens ledningsgrupp. Du ska tillsammans med kammarchefen styra enheten mot uppställda mål och skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö. Som chefsadministratör fungerar du som närmaste chef för åklagarkammarens administrativa personal och är därmed arbetsgivarrepresentant. Du har även ett delat ansvar med dina chefskollegor inom Nationella avdelningen så att behovet av kanslistöd är tillgodosett inom avdelningens alla verksamhetsområden.

I dina arbetsuppgifter ingår:

personalansvar, vilket bland annat innefattar arbete med personalplanering, avtals- och arbetsmiljöfrågor samt löne- och personalrapportering
att du leder och fördelar arbetet på kansliet, varför det är viktigt att du har eller får förståelse/kunskap om administratörernas arbete och de system som används på åklagarkammaren
att handlägga ekonomiska ärenden och upphandlingsfrågor, såsom delprognoser för åklagarkammarens driftsbudget och hantera inköp enligt gällande avtal
att hålla medarbetar- och lönesamtal
viss diarieföring
Det mesta av vårt arbete är IT-baserat och sker i vårt eget system Cåbra, vilket betyder att vi dagligen hanterar en stor mängd e-dokument. Du kommer också arbeta mycket i ekonomisystemet Agresso och det personaladministrativa systemet Palasso.

Vi har också mycket kontakter med andra länders myndigheter och internationella organ.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som har:

Erfarenhet från en liknande arbetsledande position i minst två år eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Gymnasieexamen
Som person ser vi gärna att du:

Har du en god administrativ förmåga och en hög arbetskapacitet med förmåga att fatta beslut och ta egna initiativ
Är ansvarstagande och följer förhållningsregler och rutiner
Är mål- och resultatinriktad och har förmåga till strategiskt tänk
Kan skapa en helhetsbild över arbetssituationen
Är stabil och har god självkännedom
Har en god samarbetsförmåga och ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning
Du ska kunna växla mellan att arbeta självständigt och samarbeta med andra. Du uppskattar och uppmuntrar gott samspel mellan kollegor och ser positivt på möjligheten att få vara med och påverka.

Det är meriterande med:

Relevant utbildning för tjänsten, gärna inom personalområdet
Erfarenhet av budgetarbete och upphandlingsregler
Erfarenhet av myndighetssamverkan och kunskaper i främmande språk, främst engelska
Erfarenhet av personaladministration
Vi önskar att du har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.

Tester förekommer i rekryteringsprocessen.

I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten Sundsvall
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/Tillsvidareanställning Provanställning 6 månader
  • Publicerat: 28 maj 2017

Besöksadress

Drottninggatan 9
None

Postadress

Box 721
Sundsvall, 85121

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

15 november 2024