OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
***** Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? *****
Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
Diarienummer ÅM-A 2015/0954
Till Söderorts åklagarkammare söker vi en chefsadministratör med initiativförmåga och stort engagemang.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Din viktiga vardag
Söderorts åklagarkammare i Stockholm, som är en väl fungerande arbetsplats, ligger i Flemingsberg och på kammaren tjänstgör för närvarande 40 personer varav 8 är anställda som administratörer.
Du möter en modern och platt organisation, med fokus på det goda ledarskapet, där vi alla hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du goda möjligheter till utveckling och att skapa balans mellan arbete och fritid.
I rollen som chefsadministratör blir du ett stöd för kammarchefen i administrativa frågor och del av kammarens ledningsgrupp. Du kommer ha ett nära samarbete med kammarchefen och ska leda det administrativa arbetet på kammaren. Det innebär exempelvis att du får handlägga ekonomiska ärenden som budget och prognoser. Du kommer också ha personalansvar, vilket bland annat för med sig arbete med personalplanering, avtals- och arbetsmiljöfrågor samt löne- och personalrapportering. Viss diarieföring kommer också att ingå i tjänsten. Det mesta av vårt arbete är IT-baserat och sker i vårt eget system Cåbra, vilket betyder att vi dagligen hanterar en stor mängd e-dokument.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
För att lyckas – och trivas – i rollen krävs att du har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi eller personalområdet. Du ska också ha erfarenhet från liknande arbetsledande position sedan tidigare. Det är naturligtvis önskvärt att du har erfarenhet av både ekonomi- och personaladministration. Du behöver även ha goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel.
Du kan arbeta mycket självständigt och har lätt för att ta initiativ, samtidigt som du gärna samarbetar med andra och ger god service. Du uppskattar och uppmuntrar gott samspel mellan kompetenta kollegor och ser positivt på möjligheten att få vara med och påverka. Dessutom trivs du med ansvar och har en naturlig stabilitet som skapar trygghet omkring dig. Givetvis har du förmågan att både analysera resultat och planera arbetet framåt. Du är engagerad och har förmågan att sprida din entusiasm till dina medarbetare.
Vi tillämpar provanställning.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67