Chefsadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

ÅM-A 2016/1150

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Din viktiga vardag – dina arbetsuppgifter

Anställningen är placerad på Åklagarkammaren i Helsingborg. Som chefsadministratör blir du ett stöd för kammarchefen i administrativa frågor och del av kammarens ledningsgrupp. Du ska tillsammans med kammarchefen styra enheten mot uppställda mål och skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö. Som chefsadministratör fungerar du som närmaste chef för åklagarkammarens administrativa personal och är därmed arbetsgivarrepresentant.

I dina arbetsuppgifter ingår:

personalansvar, vilket bland annat innefattar arbete med personalplanering, avtals- och arbetsmiljöfrågor samt löne- och personalrapportering att du leder och fördelar arbetet på kansliet, varför det är viktigt att du har eller får förståelse/kunskap om administratörernas arbete och de system som används på åklagarkammaren att handlägga ekonomiska ärenden och upphandlingsfrågor, såsom delprognoser för åklagarkammarens driftsbudget och hantera inköp enligt gällande avtal att hålla medarbetar- och lönesamtal viss diarieföring
Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som har:

Högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom personalområdet Erfarenhet från en liknande arbetsledande position Erfarenhet av personaladministration
Som person ser vi gärna att du:

Har du en god administrativ förmåga och en hög arbetskapacitet med förmåga att fatta beslut och ta egna initiativ Är ansvarstagande och följer förhållningsregler och rutiner Är mål- och resultatinriktad och har förmåga till strategiskt tänk Kan skapa en helhetsbild över arbetssituationen Är stabil och har god självkännedom Har en god samarbetsförmåga och ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning
Det är meriterande om du har erfarenhet av budgetarbete och upphandlingsregler. Vi önskar också att du har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.

Tester förekommer i rekryteringsprocessen.

I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Inviduell lön
  • Tillsvidare, provanställning Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 24 augusti 2016

Besöksadress

Drottninggatan 9
None

Postadress

Box 721
Sundsvall, 85121

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024