OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du kliva in i en spännande roll som chefsadministratör till Saab Aeronautics i Linköping? Här får du möjligheten att arbeta brett inom administration och vi söker dig som är serviceminded och tycker om att göra skillnad! Är du en driven person som har goda kunskaper i Office-paketet? Sök tjänsten idag!
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet.
Dina arbetsuppgifter
Som chefsadministratör kommer du ha en bred och flexibel roll där du kommer ha många kontaktytor både internt och externt. Du kommer ingå i ett team som hjälps åt och ansvarar för de administrativa delarna för avdelningen och cheferna på plats.
Några av ansvarsområdena innefattar:
- Arrangera och boka möten, konferenser och koordinera besök
- Administrera och sköta behörigheter samt vara stöd vid onboarding och avslut
- Beställa IT utrustning till lokaler och medarbetare
- Utfärda dokument som t.ex. protokoll, rapporter, presentation, nyhetsbrev etc.
- Attestera fakturor, reseräkningar, tidkort och tidrapporter
Din profil
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och en självklarhet för rollen är att du uppskattar att ge god service och därmed agerar prestigelöst och ställer upp där det behövs. Vi ser även att du är en positiv problemlösare som är strukturerad och mån om att alltid utföra ett korrekt och professionellt arbete.
Vi söker dig som har relevant utbildning och/eller tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Du har god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska, både i tal och skrift. För att genomföra dina arbetsuppgifter kommer du ha datorn som ditt primära arbetsverktyg. Du kommer främst arbeta i Office-paketet, vilket kräver att du har god användarvana av. Erfarenhet av system som t.ex. Hansa anses som meriterande för tjänsten.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag på ett halvår via Skill med chans till förlängning.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Jonna Svenson på mejl Jonna.Svenson@skill.se
Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.