Chefsadministratör till Saab Support & Services i Linköping

Chefsadministratör till Saab Support & Services i Linköping

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceminded administratör som trivs i en bredd av arbetsuppgifter och att kunna hjälpa till där det behövs? Vi söker nu en chefsadministratör till Saab i Linköping.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är cirka 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter.

Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln.

Dina arbetsuppgifter
Som chefsadministratör på denna sektion på Support and Services stöttar du upp flera chefer på avdelningen administrativt och med möteskoordinering. I arbetet ingång arbetsuppgifter så som:
- Ordna agendor och vara delaktig i att hålla mötesordningar på olika möten
- Sätta ihop presentationer, power points och underlag för möten med information från olika chefer
- Stötta chefer i olika administrativa frågor så som processunderlag i organisationen, mötesbokningar, agendor och nyhetsbrev mm.
- Viss planering och administration kring resor och konferenser
- Mycket kontakter runt om i och utanför organisationen vid beställning av tjänster eller liknande vid behov

Tjänstgöringsort är Tannefors, Linköping. Arbete hemifrån förekommer.

Din profil
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av att arbeta administrativt och gärna som chefsstöd. Du behöver ha en god datorvana och mycket goda kunskaper i Office-paketet samt av teknisk utrustning. Du behöver även ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Du är serviceinriktad och ansvarsfull, du är prestigelös och kan stötta upp där det behövs administrativt. Du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta. Vidare är det viktigt att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Noggrannhet är en annan viktig egenskap och det krävs att du gillar ordning och reda.

Detta är ett konsultuppdrag om cirka ett år då du kommer in som ersättare för ett föräldravikariat. Start är omgående.
Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen

Ansökningsförfarande
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan nu.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Jerner, isabelle.jerner@skill.se

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024