OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens ledande bemanningsföretag.Vi arbetar som en komplett HR partner till våra globala och lokala kunder inom områdena; Staffing Services, Recruitment, Outsourcing och Human Capital Solutions.Adecco har en lång erfarenhet av att erbjuda våra kunder optimala bemanningslösningar vilket innebär att vi kan erbjuda våra anställda intressanta uppdrag på attraktiva företag.Vi på Adecco Sundbyberg, söker nu en kvalificerad advokatsekreterare för uppdrag hos en av våra kunder!Arbetsuppgifter Allmänna sekreteraruppgifter till chefsjurist såsom telefonpassning, boka möten, föra protokoll hantering av post, arkivering, rese- och hotellbokningar, ge service mot såväl externa som interna personer etc.Du ska kunna göra budgetkontroll, kontering av inkommande fakturor och inköp.Upprätta, justera avtal/kontrakt, fullmakter och Power Point presentationer.Du ska även hålla kontakt med myndigheterna och Bolagsverket, hantera bolagsärenden, upprätta styrelseprotokoll, bevaka och registrera frister, svarstider, boka möten i gemensam kalender samt övriga administrativa uppgifter. Vem söker vi?Du har några års erfarenhet som chefssekreterare och van vid domstolsväsendet.Vi ser dig som en glad, positiv och självgående person som är strukturerad, stresstålig och kan prioritera.Du har bra kommunikationsförmåga, grundläggande ekonomiska kunskaper och behärskar engelska i både tal och skrift.Du bör även ha kunskaper i ekonomi och i Office-paketet.Intresserad?Har annonsen fångat ditt intresse så är du välkommen att söka tjänsten via vår hemsida www.adecco.se