Chefsassistent

Chefsassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgift
Chefsassistenten ger professionell administrativ och personligt stöd till chef inom ledningen.
Arbetar i nära samarbete med kollegor från olika delar av företaget och dess dotterbolag i Europa.
Rollen kräver en hög grad av uppmärksamhet på detaljer, en förmåga att förutse behov och vidta åtgärder,
förmågan att arbeta under stress utan att känna press utan följer sin tidsplan.
En hög nivå av integritet, diskretion och mycket god kommunikationsförmåga är viktiga för denna roll.


Ansvar
• Hantera inkommande informationsflöde till kalendern.
• Hjälpa chef med administration av sociala media. Framför allt LinkedIn och Facebook.
• Administrativa uppgifter som hantering av brevlåda och telefon. Arkivering, kopiering och utskrifter.
• Protokoll över möten och anteckningar, beslut och åtgärder ink uppföljning.
• Detaljerad planering och bokning av resor, och vad olika länder kräver i dessa tider.
• Stöd vid produktion av presentationer, briefing och sammanställa dokument i t.ex PDF och PPT.
• Arrangera möten, konferenser och administrera olika forum via inbjudningar, förbereda dagordningen, föra protokoll.
• Hantering av kontakten med ekonomiavdelning, administration av fakturor och resekostnader för chef.
• Förbereda, samordna och hantera VIP-besök.


Profil
Du är en uppskattad serviceinriktad kollega med avancerade organisatoriska och administrativa färdigheter.
Visad erfarenhet av att stödja ledande befattningshavare där det krävs hög grad av initiativförmåga och mognad i omdömet.
Vi söker en person med erfarenhet av liknande befattningar som är van vid att arbeta med chefer.
Vi söker en snabb och serviceinriktad och snabbtänkt person som kan ha många aktiviteter i gång samtidigt.
Du är analytisk och har god förmåga att sammanfatta information och presentera den på ett professionellt sätt.
Har stor social kompetens och älskar att arbeta i en miljö av samarbete med kollegor och externa partners.
Relevant akademisk utbildning från högskola, universitet och/eller motsvarande erfarenhet från näringslivet är en stor fördel.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav. Meriterande språk är mandarin, tyska och franska.


Ansökningsförfarande
Rekryteringen sker via IDÉ banken HR.
Vi tillämpar löpande urval för intervju. Så vänta inte, söka nu!
Vid frågor gällande processen, kontakta vår grundare och VD Linda Gustafsson via epost:
linda@csrcapital.ch

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Idébanken HR Sverige AB Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2022
  • Ansök senast: 2 februari 2022

Postadress

Råstavägen 17
Solna, 16954

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024