Chefsassistent

Chefsassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgift
Chefsassistenten ger professionell administrativ och personligt stöd till chef inom ledningen.
Arbetar i nära samarbete med kollegor från olika delar av företaget och dess dotterbolag runt om i Europa.
Rollen kräver en hög grad av uppmärksamhet på detaljer, en förmåga att förutse behov och vidta åtgärder, förmågan att arbeta under stress utan att känna press utan följer sin tidsplan. En hög nivå av integritet, diskretion och mycket god kommunikationsförmåga på flera språk är viktiga för denna roll.
Ansvar
• Hantera inkommande informationsflöde till en digital kalender.
• Hjälpa chef med administration av sociala media. Framför allt LinkedIn och Facebook.
• Administrativa uppgifter som hantering av post & telefon. Arkivering, kopiering av alla viktiga dokument till pärmar.
• Protokoll över möten & anteckningar, beslut och åtgärder inklusive uppföljning.
• Detaljerad planering och bokning av resor, och vad olika länder kräver i dessa tider.
• Stöd vid produktion av presentationer, rapporter, briefing och sammanställa dokument i t. ex DOC, PDF och PPT.
• Arrangera möten, konferenser & administrera olika forum via inbjudningar, förbereda dagordningen, föra protokoll över alla möten.
• Hantering av kontakten med ekonomiavdelning, administration av fakturor och resekostnader för chef.
• Förbereda, samordna & hantera besök.


Profil
Du är en service minded person med avancerade organisatoriska och administrativa färdigheter.
Visad erfarenhet av att stödja ledande befattningshavare där det krävs hög grad av initiativförmåga och mognad i omdömet.
Vi söker en person med erfarenhet av liknande befattningar, som är van vid att arbeta med andra chefer så väl som underlydande.
Vi söker en serviceinriktad & snabbtänkt person som kan ha många aktiviteter i gång samtidigt.
Du är analytisk, med god förmåga att sammanfatta information och presentera den på ett professionellt sätt.
Har en stor social kompetens och älskar att arbeta i en miljö av samarbete med kollegor och externa partners.
Relevant akademisk utbildning från högskola, universitet och/eller motsvarande erfarenhet från näringslivet är en stor fördel.
Goda kunskaper i svenska & engelska i både tal & skrift är ett krav. Meriterande språk är mandarin, tyska & franska.
Ansökningsförfarande
Vid frågor ikring rekryteringsprocessen, kontakta vår grundare & VD: Linda Gustafsson
linda@csrcapital.ch

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Idébanken HR Sverige AB Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2022
  • Ansök senast: 6 juni 2022

Postadress

Råstavägen 17
Solna, 16954

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024