OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som chefsassistent på Trafikverket inom verksamhetsområdet Trafik är du med och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige i rörelse - dygnet runt, året runt och bidra till framtidens infrastruktur.
Chefsassistent
Arbetsuppgifter
Som chefsassistent till verksamhetsområdeschefen på Trafik har du en viktig stödjande roll vad gäller administration, planering och genomförande av såväl den kortsiktiga som långsiktiga verksamheten inom Trafik. Du kommer att vara stöd i Trafiks ledningsgrupp och samverkansgrupp i samverkan med våra fackliga organisationer. I rollen arbetar du självständigt och proaktivt med bland annat mötesplanering, kalenderbokningar, resebokningar, korrespondens, presentationsmaterial, fakturahantering, uppföljning och ärendehantering. Du kommer också att delta i planering och koordinering av större interna event som t.ex. chefskonferenser.
Du är den som har övergripande kontroll på vad som händer, vet vad som är på gång och ser till att inget faller mellan stolarna. Som chefsassistent är du kontaktperson både internt och externt vilket innefattar planering och kommunikation kopplat till verksamhetsområdeschefens medverkan i nationella och internationella samarbeten och nätverk.
Övrig information
Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån till viss del.
#LI-Hybrid
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
gymnasieutbildning
några års erfarenhet av liknande självständiga administrativa arbetsuppgifter
mycket god datorvana och kunskaper i MS Officepaketet
mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift
Det är meriterande om du har
erfarenhet av arbetet i ledningsgrupp eller liknande gruppering
erfarenhet av att arbeta i en operativ organisation
För att komma till din rätt i rollen trivs du med att arbeta strukturerat och självständigt, du ser vad som behöver göras och agerar därefter. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och har förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter därefter. Vidare är du stresstålig och lösningsorienterad. Eftersom rollen innebär många kontaktytor både internt och externt ser vi att du har god kommunikativ förmåga vilket innebär att du anpassar din kommunikation till mottagaren. Ditt agerande präglas av hög integritet och du drivs av ett värdegrundsbaserande arbete.
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089