OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här finns en spännande möjlighet för en erfaren administratör som brinner för koordinering och chefsstöd. Till globala AstraZeneca söker vi nu en Chefsassistent / Administratör med start så snart som möjligt eller i januari som senast.
Tjänsten är ett konsultuppdrag via Poolia och kommer pågå i ett år med chans till förlängning.
Varmt välkommen med din ansökan, urval och intervjuer kommer genomföras löpande.
Om tjänsten
Du kommer spela en uppskattad och central roll för att driva det globala företaget framåt. AstraZeneca är dedikerade till att vara en bra arbetsplats. Där du har befogenhet att tänja på vetenskapens gränser och släppa loss din entreprenörsanda. Det finns ingen bättre plats att göra skillnad för medicin, patienter och samhället. En inkluderande kultur som kämpar för mångfald och samarbete. Alltid engagerade i livslångt lärande, tillväxt och utveckling.
Inom PA-support teamet på Early Cardiovascular, Renal and Metabolism (CVRM) på AstraZeneca finns en tydlig vision att bli erkänd som en supportfunktion i världsklass som driver affärsframgång. Som senior administratör kommer ditt fokus att vara att tillhandahålla administrativt och PA-relaterat, högkvalitativt och professionellt stöd till seniora globala ledare, med användning av ett brett utbud av färdigheter i en dynamisk, högt tempo och komplex affärsmiljö där hög konfidentialitet krävs.
Du behöver vara proaktiv och samarbetsvillig, arbeta tillsammans med de andra teammedlemmarna i funktionen och även bredare inom BioPharmaceuticals FoU. Har du erfarenhet av en komplex administrativ roll med kan-göra-attityd, då kan vi erbjuda en roll med olika utmaningar och många utvecklingsmöjligheter.
Tjänsten är på heltid (40h/vecka) med placering i Mölndal. Det finns möjlighet att arbeta hemifrån någon dag i veckan i enlighet med AstraZenecas policy.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Tillhandahålla administrativa och chefsassistentsuppgifter till seniora globala ledare, koordinera komplexa möten och evenemang, dokumenthantering och resebokningar
• Stöd till linjechefer samt projektteam
• Självständigt och proaktivt lösa problem och utmaningar, säkerställa leverans av dagliga administrativa aktiviteter och rutiner
• Förbereda dokument, material och officiella informationsreleaser och distribuerar till intressenter
• Använda teknik för att effektivt slutföra administrativa uppgifter och föreslår teknikbaserade lösningar
• Lösa komplexa kundfrågor och problem för att bemöta kundkrav och kommunicerar information på detaljnivå
Vem är du?
• Relevant flerårig administrativ erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Specialistkunskaper i relation till administrativ/affärsstödjande verksamhet
• Stark kundservice och kommunikationsförmåga
• Gott sinne för förbättringsmöjligheter och effektivisering
• Förmåga att formulera dokument för ett konsekvent, professionellt utseende i enlighet med organisationens format
• Erfarenhet av virtuella mötestekniker, programvara för informationshantering och Microsoft-produkter
• Flytande professionell engelska i tal och skrift
• Kunskaper i svenska i tal och skrift
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.