OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta som chefsassistent på Arbetsförmedlingen
Du kommer att arbeta för tre enheter som tillhör Avdelningen rehabilitering till arbete i Stockholms län. De tre enhetscheferna är placerade i Globen, City och Solna och delar av arbetet förläggs till respektive ställe.
Om rollen: Du rapporterar till 3 AR enhetschefer och en AR sektionschef. Stor del av arbetet sker självständigt och på distans.
I rollen som administratör/ chefsassistent ansvarar du för AR enheternas administration. I rollen finns stort utrymme till att påverka och bygga upp AR enheternas rutiner tillsammans med AR MO 1:s administrativa team.
Arbetet innebär att stötta AR enhetschefer och enheternas medarbetare (specialisterna) med exempelvis följande:
•
Dokumenthantering (diarieföring och arkivering) med fokus på god förvaltning, enhetlighet och rättssäker hantering.
•
Skriva protokoll & minnesanteckningar
•
Leveranskontroll av fakturor samt beställning av varor & arbetstekniska hjälpmedel (inköpsansvar).
•
Personaladministration – Granska sjuk, VAB och semesterrapporteringar
Vi söker dig som:
Är noggrann och duktig på att planera och strukturera ditt arbete. Du trivs med att samarbeta, skapa goda relationer samt ge service och stöd. Du kan ta egna initiativ och är kvalitetsmedveten. Du har hög integritet och är en god kommunikatör i både tal och skrift. Relationen till chef bygger på förtroende och tillit, varför stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.
Kvalifikationskrav
•
Relevant utbildning med inriktning ekonomi och/eller administration alternativt arbetslivserfarenhet inom området som bedöms som likvärdig.
•
Minst två års arbetslivserfarenhet med självständiga administrativa arbetsuppgifter.
•
God datorvana, främst inom MS-Office.
•
Erfarenhet av administrativt arbete i nära samarbete med chef.
Meriterande är:
•
Erfarenhet kring regler för diarieföring och dokumenthantering inom statlig förvaltning.
•
Erfarenhet av administrativt arbete i nära samarbete med chef.
•
Erfarenhet av protokollskrivning.
•
God kunskap om Arbetsförmedlingens vision och uppdrag.
Övrigt Tillsvidareanställning med tillträde snarast. Provanställning om sex månader tillämpas om du inte redan har en tillsvidareanställning inom myndigheten. Tjänsten är på heltid men kan anpassas utifrån arbetsförmåga.
Du får intern grundutbildning, friskvård, flexibel arbetstid, bra semestervillkor samt andra förmåner. Läs gärna mer om vårt uppdrag på arbetsformedlingen.se
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.
Ansökan Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2018/0015 0427, senast 6/4 2018.
Kontaktpersoner
Enhetschef, Joanna Erikson, Telefon: 010-487 07 60
SACO, Linda Löfgren, Telefon: 010-488 28 94
ST, Örjan Adolfsson, Telefon: 010-488 05 29
SEKO, Mats Lundström, Telefon: 010-486 67 35
Rekryteringspartner, Elin Åkerström, Telefon: 010-488 69 20
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740