OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi
tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.
Hjälpmedel Västerbotten är en specialistfunktion inom hjälpmedels- och tolkområdet. Vårt uppdrag är att stödja kunder i deras arbete att tillgodose brukares behov av hjälpmedel och ge tolktjänst till tolkanvändare. Vi är verksamma i hela länet och finns representerade i Umeå, Skellefteå och Lycksele med 90 medarbetare fördelade på tre avdelningar. Denna tjänst ingår i avdelningen Förskrivarstöd och administration. Verksamheten är till stora delar intäktsfinansierad via avtal med kommuner och enligt överenskommelse med Region Västerbotten.
ARBETSUPPGIFTER
Som chefsassistent hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.
Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer bland annat att arbeta med vårt personalsystem, hantera fakturor, skriva protokoll och utföra annat ekonomiskt- och personaladministrativt arbete. Du är en motor för vårt digitaliseringsarbete och ser till att vi kommer framåt i de digitala arbetssätten.
Du är ett administrativt stöd till chefer och sektionsledare inom Hjälpmedel Västerbotten och medverkar i att ständigt förbättra och utveckla verksamheten. Vidare kommer du att ansvara för att strukturera och organisera vägledande- och styrande dokument, administrera, samordna och planera bokningar av resor, konferenser mm.
Som chefsassistent hos oss får du ett omväxlande och stimulerande jobb där du också får knyta kontakter och samarbeta, både internt inom regionen och externt då framför allt med våra kunder.
Innehållet i uppdraget kan komma att variera över tid i dialog med närmaste chef, vilket kan innebära förändringar i ditt arbete och arbetsuppgifter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är intresserad av ett stimulerande och varierande arbete där du arbetar administrativt och serviceinriktat. Rollen som chefsassistent innebär mycket eget ansvar för att hantera de arbetsuppgifter som ingår. Är du en strukturerad och ansvarsfull person som har god organiserings- och prioriteringsförmåga och som motiveras av att stötta andra så har du hittat rätt uppdrag.
Vi ser gärna att du har sekreterarutbildning eller högskoleutbildning inom exempelvis hälso- och sjukvårdsadministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av administration och processarbete. Du har en bred administrativ erfarenhet och kunnande och har god datorvana. Du har särskilt goda kunskaper i Office-programmen och det är meriterande om du har erfarenhet av regionens interna IT-program. Meriterande om du har erfarenhet av arbete som chefsassistent/chefsstöd.
Vi tror att du som kommer att arbeta i denna roll är positiv, noggrann och lyhörd och tycker om utmaningen i att lära dig nya saker. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift samt har en väl utvecklad kommunikativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid att du har ett professionellt bemötande, god samarbetsförmåga, är lyhörd och tar ett stort eget ansvar dina arbetsuppgifter.
ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.