OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samhällsbyggnadsfrågorna återfinns i Linköpings kommun på Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen. Vi är en modern organisation som möjliggör att Linköping utvecklas konkurrenskraftigt, med intressant och berörande stadsbyggnad samt med långsiktig hållbarhet. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med verksamheter och medarbetare som arbetar inom olika delar av samhällsbyggnadsprocessen.
Arbetsuppgifter
Söker du ett spännande arbete på en utvecklingsinriktad arbetsplats?
Vi söker en chefsassistent till avdelningen verksamhetsstöd- och uppföljning med huvudsakliga arbetsuppgifter att ge samhällsbyggnadsdirektören och dennes stab stöd i administrativa och samordnade frågor.
Som chefsassistent arbetar du i första hand åt samhällsbyggnadsdirektören. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att;
- koordinera interna och externa kontakter
- sammankalla, förbereda och följa upp möten
- skriva minnesanteckningar bl.a. i förvaltningens ledningsgrupp och chefsmöten
- ta fram textunderlag för presentationer, informationsmaterial och PowerPoint-presentationer
- arrangera studiebesök och event
Som chefsassistent kommer du att ha stora kontaktytor inom förvaltningen, kommunen samt med företag och samarbetspartners inom samhällsbyggnadsområdet.
Kvalifikationer
För dig är ordning och service ledorden! Du ser vad som behöver göras och tar initiativ till att få det gjort och ingen arbetsuppgift är för stor eller för liten. För att lyckas i tjänsten som chefsassistent är det viktigt att ha personlig integritet. Att vara strukturerad, noggrann, självgående och ansvarsfull är andra värdefulla egenskaper. Vi ser gärna att du är en positiv och utåtriktad person eftersom du kommer att ha och initiera kontakt med många olika människor. Din tjänst är händelsestyrd och du ska trivas med att arbeta flexibelt och du kan snabbt anpassa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar. Du antar utmaningar och backar inte för mer utmanade uppgifter och klarar stundtals högt tempo med varierande uppgifter.
Du har en akademisk utbildning, exempelvis med inriktning mot kommunikation eller utredningsarbete, men personliga erfarenheter är minst lika viktiga som teoretisk bakgrund. Vi vill gärna att du tidigare har arbetat i en liknande roll och haft likvärdiga arbetsuppgifter. Är du en smart ”doer” med rätt inställning värdesätter vi dock detta högre än att du har en specifik bakgrund.
Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både i svenska och engelska. Du har även goda kunskaper i Microsoft Officepaket.
ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget AS&B. Vi arbetar löpande med rekrytering, ansök därför snarast via www.asb-rekrytering.se, dock senast 150617.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Elfström, avdelningschef
013-206216
Carolina Käll, HR-konsult
013-205713
Ali Hajar - SACO
013-26 32 14
Ann-Christin Karlsson - Vision
013-20 60 85
Anna Gustafsson, gruppchef miljöskydd
013-20 68 77
Anneli Hammarström, gruppchef hälsoskydd
013-20 72 77
Karl Tegnestedt, Vision
013-20 66 39
Marie Tilja, Naturvetarna
013-20 88 89
Ulf Johansson Lorin, Avdelningschef
013-208845
Helene Larsson, HR-konsult
013-206445